اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد

ارتقای جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان از ارتقای قابل توجه جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در آخرین ارزیابی و رده‌بندی جهانی (وبومتریک) در جولای 2013 خبر داد.

ارتقای جایگاه وب دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی جهانی وبومتریک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، مسعود‌رضا هاشمی اظهار کرد: در این رده‌بندی دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 857 جهانی، ضمن کسب رتبه نخست در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور، رتبه دوم دانشگاه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و رتبه سوم در میان تمامی دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این دوره رده‌بندی، دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران تنها دانشگاه‌های ایرانی هستند که به رتبه زیر هزار دست پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بررسی و تطبیق جایگاه وب بیش از 21 هزار دانشگاه سراسر جهان در این رتبه‌بندی تصریح کرد: شیب صعودی ارتقای رتبه وب دانشگاه صنعتی اصفهان که از ژانویه 2010 تاکنون به ترتیب 2368، 2426، 1526، 1414، 1220 و 1013 و 857 بوده است نشان از برنامه‌ریزی موفقیت‌آمیز این مرکز به منظور ارتقای جایگاه وب خود در سال‌های گذشته دارد.

وی با بیان این که مؤسسه CSIC در اسپانیا طی یک فرآیند ارزیابی، هر سال دو بار در ماه‌های ژانویه و جولای اقدام به بررسی جایگاه وب دانشگاه‌های جهان کرده و نتایج آن را با عنوان وبومتریک منتشر می‌کند افزود: اندازه وب و تعداد صفحات، تعداد و حجم فایل‌های محتوای موجود در صفحات، تعداد مقالات و مراجعات آنها و لینک به صفحات وب دانشگاه در سطح اینترنت و مراجعات به وب دانشگاه از طریق آنها از جمله فاکتورهای رده‌بندی جایگاه وب دانشگاه‌ها هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: مرکز فناوری اطلاعات این دانشگاه از سال 2009 تاکنون اقدامات خود را بر مبنای کاربردی کردن وب دانشگاه در جهت دسترسی به اطلاعات لازم و ارائه سرویس‌های مرتبط و همچنین رعایت نکات فنی به منظور ارتقای رتبه وب دانشگاه با توجه به معیارهای مورد نظر وبومتریک برنامه‌ریزی نموده است.

وی جایگاه بالای تولیدات علمی دانشگاه و نیز مراجعات به آنها در سطح جهانی، اهتمام اعضای هیأت علمی دانشگاه به تهیه و توسعه وب‌سایت‌های خود و قرار دادن اطلاعات آموزشی و پژوهشی در این سایت‌ها، ایجاد وب سایت برای دانشکده‌ها و دیگر مراکز دانشگاه و همکاری بخش‌های مختلف این دانشگاه در به‌روز رسانی وب‌سایت‌ها را از جمله دلایل کسب این رتبه عنوان کرد.

گفتنی است در آخرین ارزیابی و رده‌بندی جهانی (وبومتریک) در ماه میلادی گذشته دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب رتبه 857 پس از دانشگاه‌های تهران با رتبه 571 و علوم پزشکی تهران با رتبه 784 عنوان سوم کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/2301/ط/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول