اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد:

سطح قرآنی دستگاه‎های اداری باید افزایش پیدا کند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به افزایش سطوح قرآنی در دستگاه‎های اداری تأکید کرد.

سطح قرآنی دستگاه‎های اداری باید افزایش پیدا کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حمید محمدی دوشنبه‌شب در جمع مدیران استان گلستان، اظهار داشت: انسان موجودی توانمند و دارای اختیار است که می‎تواند بین سقوط و صعود اعلا یکی را برگزیند و در مسیر انتخاب حرکت کند.

وی، انسان‎های برخوردار از حسن فاعلی را انسان‎های مومن و باایمان ذکر کرد و افزود: انسان‎ها با اعمالی که انجام می‎دهند گاه می‎توانند تا ملکوت صعود کرده و گاهی آنقدر پست شده که تشبیه به حیوان می‎شوند.

جسم، مال، آبرو و شخصیت انسان‎ها حق‎الناس دارد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درجات بهشت براساس آیات قرآن انجام می‎شود، متذکر شد: هر فردی که آیه‎ای از قرآن را بخواند، بر همان اساس در دنیا و آخرت ارتقا پیدا خواهد کرد که این درجه در بهشت متجلی می‎شود.

محمدی بر ضرورت افزایش سطح قرآنی دستگاه‎ها تأکید کرد و یادآور شد: مفاهیم قرآنی باید در دستگاه‎های اجرایی ترویج و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‎های اجرایی باید زهد پیشه کنند، ابراز داشت: زاهد بودن نشأت گرفته از دو کلمه است که معنا و مفهوم آن در این است که هرگاه چیزی را به دست آوردی؛ نباید از آن بسیار شادمان و زمانی که از دست دادی غمگین شوی، چراکه وابستگی به پُست و مقام دنیوی یک آفت و عارضه است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رمز آمرزیده شدن در ماه رمضان، آمرزیدن است، گفت: حق‎الناس در سه بُعد جسم، مال، آبرو و شخصیت دارای اهمیت بوده که این سه مورد همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

کار کتابت قرآن کریم به اتمام نرسیده/ آماده‎سازی 10 جزء از قرآن کریم به زبان لاتین

به گزارش خبرگزاری فارس، آئین رونمایی از قرآن کریم به زبان لاتین در جلسه شورای اداری استان پرده‎برداری شد، کتابت قرآن کریم به زبان لاتین توسط علیرضا اکرمی انجام گرفت.

براساس این گزارش هنوز کار کتابت قرآن کریم به اتمام نرسیده و هر جزء در یک مجلد است و در حال حاضر 10 جزء آن آماده شده و به صورت خط شکسته نستعلیق به زبان لاتین نوشتار شده است که طرفداران زیادی دارد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول