اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

برپایی محفل انس با قرآن در سواحل مازندران

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه نکا از برگزاری محفل انس با قرآن در طرح ساحل سالم و پارک پاک با محوریت سردار شهید طوسی در ساحل مروارید نکا خبر داد.

برپایی محفل انس با قرآن در سواحل مازندران

اسدالله اسدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا افزود: برگزاری محافل قرآنی باعث سلامت روانی جامعه و فضای معنوی می‌شود و باید برای حفظ دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی این محافل بیش از گذشته برگزار شود.

وی اظهار داشت: هر چه بیشتر از قرآن کریم این کتاب الهی بهره ببریم بازهم جامعه بشری نیازمند یادگیری بیشتر و فهم بهتر آیات آن است.

اسدایی انس گرفتن با قرآن کریم را از جمله زیباترین اعمال ماه مبارک رمضان دانست و گفت: تنها راه سعادت انسان‌ها، بهره‌گیری از کتاب نجات بخش قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار (س) است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: این محفل انس با قرآن همزمان با دهه آخر ماه رمضان و با قرائت قاریان استانی و شهرستانی و قرائت گروه تواشیح در ساحل دریای مروارید نکا برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به طرح ساحل سالم و پارک پاک یادآور شد: این طرح با محوریت سردار شهید محمدحسن طوسی در ایام ماه مبارک رمضان و در شب‌های تابستان و بعد از افطار میزبان همشهریان و مسافران است.

این مسئول با بیان اینکه اهداف برگزاری این طرح ایجاد فضای پاک و معنوی در کنار بهره‌برداری از نعمات خدادادی دریا برای همگان است، اظهار داشت: شرایط استفاده از دریای سالم در سال جاری فراهم شده و با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع شاهد ایجاد فضایی مفرح برای هموطنان هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه نکا با بیان اینکه این طرح برای رفاه حال مسافران ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: با بکارگیری افراد متعهد و متخصص در ساحل دریا و همکاری بسیجیان در این طرح بر آنیم تا تابستانی به یاد ماندنی و فضایی مفرح برای افراد به وجود آوریم.

وی ادامه داد: طرح ساحل سالم با قوت و براساس زمان‌بندی تا پایان 25 شهریور ماه پذیرای میهمانان و گردشگران از تمام نقاط کشور است.

معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه نکا همچنین با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این طرح یادآور شد: فروشگاه صنایع‌دستی، غرفه‌های حجاب و عفاف، غرفه کتاب، جشنواره بادبادک‌ها، جنگ‌های شادی، مهد ساحلی، مشاوره‌های مذهبی، جشنواره غذاهای سنتی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات گفتمان دانشجویی، رادیو ساحل و... از جمله برنامه‌هایی است که در طرح ساحل سالم در حال برگزاری است.

اسدایی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های جنگ شادی در سواحل نکا گفت: سه روز در هفته برای جنگ‌های شادی در سواحل در نظر گرفته شده که بعد از اجرای برنامه و هنگام اذان مغرب، نماز جماعت در ساحل برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، دعای توسل، زیارت عاشورا و نیز برپایی نماز در ایام ماه مبارک رمضان در ساحل نکا از جمله برنامه‌های محوری ماه رمضان است.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول