اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

اصفهان دارای رتبه دوم کشور در گازرسانی/ صنایع فولاد و ذوب آهن پر مصرف‌ترین مشترکان گازی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: 99 درصد از جمعیت شهری و 89 درصد از جمعیت روستایی استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که در این زمینه استان اصفهان در رتبه دوم کشور در گازرسانی قرار دارد.

اصفهان دارای رتبه دوم کشور در گازرسانی/ صنایع فولاد و ذوب آهن پر مصرف‌ترین مشترکان گازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید مومنی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به جایگاه اصفهان در گاز رسانی اظهار کرد: استان اصفهان با محور فعالیت‌های شرکت گاز استان اصفهان محروم زدایی از طریق گازرسانی به روستاها و همچنین اشتغالزایی از طریق گازرسانی به صنایع است.

وی گفت: با تلاش کارکنان شرکت گاز استان تاکنون از 106شهر و یک‌هزار و 255 روستای واجد شرایط گازرسانی در سطح استان، 102 شهر و بیش از یک‌هزار و 134 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند که از این تعداد گازرسانی به 165 روستا در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: 99 درصد از جمعیت شهری و 89 درصد از جمعیت روستایی استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی میزان شبکه گذاری لوله‌های گاز در استان را در حدود دو برابر قطر کره زمین دانست و بیان کرد: میزان شبکه گذاری لوله‌های گاز در استان اصفهان 22 هزار و 150 کیلومتر است و این میزان در حدود دو برابر قطر کره زمین است که 960 رشته انشعاب بر روی شبکه‌های اصلی گاز نصب شده است.

مومنی اضافه کرد: استان اصفهان دارای 1.5 میلیون مشترک مصرف کننده گاز است و میزان مصرف گاز در استان بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به مصرف 17.5 میلیارد متر مکعب گاز در استان اذعان داشت: از این میزان مصرف 75 درصد در بخش صنایع و نیروگاه‌ها و نزدیک به 18 درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش عمومی و تجاری مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به چهار شهر گاز رسانی نشده استان اصفهان تاکید کرد: چهار شهر باقیمانده در استان که عمدتا در شرق استان اصفهان قرار دارند به دلیل داشتن فاصله طولانی با خط انتقال عملیات گاز رسانی در آنها انجام نمی‌شود، اما با گذر خط لوله یازدهم سراسری گاز در آینده‌ای نزدیک امیدواریم با گرفتن انشعاب این چهار شهر باقیمانده از نعمت گاز بهره‌مند و 100درصد شهر‌های استان وارد شبکه گاز رسانی شوند.

وی استراتژی و رسالت شرکت گاز را در خدمت به مردم بیان کرد و گفت: همه کارکنان شرکت گاز سرلوحه قرار دادن منشور اخلاقی و تسریع در تحویل گاز به مشترکین و بالا بردن ارائه خدمات را از اهداف خود می‌دانند و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

*رتبه اول ایران در ذخایر گازی

مومنی ایران را از لحاظ دارا بودن ذخایر گازی در رتبه اول عنوان کرد و گفت: ایران با داشتن 32هزار میلیارد مترمکعب ذخایر گازی در رتبه اول قرار دارد.

وی استفاده بهینه در مصرف گاز را لازمه تحقق یافتن صادرات گاز و ارز آوری دانست و تاکید کرد: با استفاده بهینه از گاز طبیعی و استاندارد سازی وسایل گازی می‌توانیم در افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور و همچنین صادرات و ارز آوری برای رشد و توسعه اقتصاد کشور و استان نقش مهمی را ایفا کنیم.

*کاهش 7 درصدی مصرف گاز در سال جاری

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در مورد جلوگیری از افت فشار گاز در فصل زمستان بیان کرد: طرح جامع گاز رسانی به استان اصفهان در قالب 24 فاز بیان شده که 19 فاز آن اجرایی شده است و نگرانی در مورد افت فشار گاز در زمستان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه درسال جاری 88 هزار مشترک جدید به مصرف کنندگان گاز اضافه شده است، تاکید کرد: با توجه به افزایش مشترکان اما میزان مصرف گاز امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال 91 کمترشده و در بخش خانگی شاهد کاهش 7 درصدی مصرف گاز هستیم.

*صنایع فولاد و ذوب آهن پر مصرف‌ترین مشترکان گازی

مومنی با اشاره به صنایع پر مصرف گاز اذعان داشت: صنایع فولاد و ذوب آهن و بعد از آنها نیروگاه‌ها و صنایع سیمان در زمره پر مصرف‌ترین صنایع گازی هستند.

وی ادامه داد: در تحویل گاز به صنایع بزرگ و کوچک مشکلی نداریم اما در مورد صنایع با مصرف بالای 10 هزار متر مکعب در ساعت تصمیم گیری  به کمیته نیرو واگذارشده و در صورت تایید به این صنایع گاز تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان میزان مطالبات شرکت گاز از صنایع و بخش خانگی و نیروگاهی را 520 میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: متاسفانه صنایع هیچ همتی برای پرداخت گاز بهای خود ندارند در حالی که این میزان بدهی معادل 3 برابر بودجه اختصاص یافته به این شرکت است.

وی در مورد آلایندگی نیروگاه‌های بزرگ اصفهان از جمله نیروگاه شهید منتظری بیان کرد: با توجه به آلایندگی نیروگاه شهید منتظری به دلیل استفاده از سوخت مایع در حال حاضر محدودیتی برای ارائه گاز به این نیروگاه وجود ندارد و در فصول سرد نیز به دلیل محدودیت‌هایی که از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده مجبور به کاهش سهمیه نیروگاه‌ها هستیم که امیدوارم در این تصمیمات تجدید نظر صورت گیرد.

*جمع‌آوری شیرهای گاز موجود در پیاده‌روها

مومنی با اشاره به مقاوم سازی شبکه گاز رسانی تصریح کرد: در راستای مقاوم سازی شبکه گاز رسانی جمع اوری شیرهای گاز موجود در پیاده‌روها در حال اجراست که تا آخر امسال بخشی از این شیرها جمع آوری خواهد شد.

*دهه فجر امسال و پروژه های دردست اجرا

وی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای دهه فجر امسال اظهار کرد: در مراسم دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از 53 روستای گاز رسانی شده و کلنگ زنی پروژه‌های جدید در روستاها و صنایع و کارخانجات خواهیم بود که در حال حاضر مراحل اجرایی را پشت سر می‌گذارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بودجه پیشنهادی امسال را بالغ بر 200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:45میلیارد تومان از این بودجه صرف پروژه‌های در دست اجرا شده است.

انتهای پیام/63015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول