اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محضر مقام معظم رهبری صورت گرفت

ترتیل‌خوانی قاریان ممتاز آران و بیدگل

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل از حضور قاریان ممتاز این آستان در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری خبر داد.

ترتیل‌خوانی قاریان ممتاز آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو تن از قاریان ممتاز مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) به تلاوت ترتیل جزء 27 قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری پرداختند.

این مسئول افزود: طبق روال روزهای گذشته، ظهر امروز 27 رمضان نیز شماری از قاریان برجسته قرآن کریم در حسینیه امام خمینی به تلاوت یک جزء قرآن کریم پرداختند که در این روز دو نفر از قاریان ممتاز مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) این تلاوت را انجام دادند.

به گفته وی امسال این امتیاز و افتخار به شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل و مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) این شهرستان داده شد که دو تن از قاریان و حافظان ممتاز این مجمع به تلاوت ترتیل در محضر مقام معظم رهبری بپردازند و نماز ظهر و عصر را در محضر ایشان اقامه کنند.

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در این مراسم «علی‌اصغر قدیری مفرد» و «حسن احمدی زاده آرانی» دو تن از قاریان ملی شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل به قرائت جزء 27 قرآن کریم در محضر رهبر معظم انقلاب خواهند پرداخت.

عباسیان بیان داشت: هر ساله از اول ماه مبارک رمضان هر روز ظهر، در بیت مقام معظم رهبری، حسینیه امام خمینی یک جزء ختم می‌شود و دو نفر از قاریان بین‌المللی در آنجا به تلاوت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: حسن احمدی‌زاده آرانی دارای مدرک دکترای فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه، عنوان نخست رشته قرائت بیست و سومین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن دانشجویان کشور در سال 1387 را در کارنامه قرآنی خود دارد.

این مسئول یادآور شد: علی‌اصغر قدیری مفرد نیز پیش از این رتبه نخست مسابقات قرآن کریم ارتش‌های ایران و عمان در سال 1390 را کسب کرده است.

به گفته وی این دو قاری در دو سال اخیر با تأیید شورای عالی قرآن کشور در طول ماه مبارک رمضان در آیین ملی جزء‌خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) که با پخش زنده از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما همراه است، با همکاری قاریان بین‌المللی کشور به ترتیل‌خوانی قرآن کریم می‌پردازند.

مجمع قاریان و حافظان هلال در 18 فروردین ماه سال 72 بنا به توصیه و تشویق محمود لطفی‌نیا، از قاریان ممتاز بین‌المللی کشور و به همت جمعی از جوانان علاقمند به قرآن و با مساعدت هیئت امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شده و تاکنون نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در مسابقات کشوری و بین‌المللی افتخارآفرین شده‌اند.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول