اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

برگزاری مراسم ترتیل خوانی و تفسیر قرآن در حرم حضرت معصومه (س)

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری مراسم ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری مراسم ترتیل خوانی و تفسیر قرآن در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مصطفی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه رمضان اظهار کرد: نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) در این ماه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن است گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) به همین منظور برنامه‌های قرآن را در اولویت قرار داده است.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلف ترتیل‌‌خوانی عمومی، خواهران و نوجوانان تشکیل شده و برای تعیین قاریان و مداحان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم گفت: این مراسم ویژه عموم مردم همراه تفسیر آیات ساعت 14 و 45 دقیقه، ویژه نوجوانان ساعت 10 و 45 دقیقه و ویژه بانوان همراه با احکام و تفسیر موضوعی ساعت 10 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

حسینی عنوان داشت: مراسم ترتیل‌خوانی حرم کریمه اهل بیت(س) از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی یادآور شد: نماز ظهر و عصر ایام رمضان به امامت آیت‌الله مکارم شیرازی اقامه می‌شود و وی در شبستان امام خمینی(ره) به سخنرانی و تبیین درس تفسیر قرآن می‌پردازد.

معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به مراسم احیای ماه رمضان گفت: مراسم احیای شب‌های 19، 21 و 23 رمضان با تلاوت قرآن کریم از ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می‌شود و دعای ابوحمزه توسط حجج اسلام میردامادی، ضیایی و شهیدی قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: حجج اسلام قاضی عسگر، میرباقری و ماندگاری در شب‌های احیا از ساعت 22 و 45 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

حسینی عنوان داشت: قرائت جوشن کبیر در شب‌های احیا از ساعت 23 و 45 دقیقه آغاز می‌شود و سیدعلی حسینی‌نژاد، سیدمهدی میرداماد و حاج عباس حیدرزاده به مداحی می‌پردازند.

وی یادآور شد: مراسم احیا از ساعت 2 بامداد در شب‌های 19، 21 و 23 ماه رمضان به ترتیب توسط آیات عظام کریمی جهرمی، حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام رفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول