اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پسکوف: کرملین اطلاعی در مورد لغو احتمالی سفر اوباما به روسیه ندارد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که کرملین هیچ اطلاعاتی از طرف آمریکایی در خصوص امکان لغو سفر «باراک اوباما» به روسیه برای شرکت در نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ به دلیل «قضیه اسنودن» دریافت نکرده است.

پسکوف: کرملین اطلاعی در مورد لغو احتمالی سفر اوباما به روسیه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که کاخ کرملین هیچ اطلاعاتی از طرف آمریکایی در خصوص امکان لغو سفر "باراک اوباما" به روسیه دریافت نکرده است.

پسکوف امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما هیچ تغییری در برنامه سفر رئیس جمهوری آمریکا به روسیه بدست نیاورده و فعلا اطلاعاتی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

بدین ترتیب سخنگوی ولادیمیر پوتین به اخبار برخی رسانه‌ها در مورد لغو احتمالی سفر اوباما به روسیه برای شرکت در نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ به دلیل «قضیه ادوارد اسنودن» (که روسیه به وی پناهندگی سیاسی موقت داده است) واکنش نشان داد.

پیش از این "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود که واشنگتن در حال بررسی این مسئله است که آیا لغو دیدار دوجانبه سران آمریکا و روسیه در مسکو، بعد از برگزاری نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ فایده خواهد داشت.

سرویس فدرال مهاجرت روسیه روز پنج شنبه با درخواست پناهندگی سیاسی موقت ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا که واشنگتن همچنان به استرداد وی به آمریکا  اصرار می‌ورزد، برای مدت یک سال موافقت کرد و اسنودن بعد از گذشت بیش از یک ماه بالاخره بخش ترانزیت فرودگاه «شرمتیوا» شهر مسکو را ترک و به خاک روسیه پا گذاشت.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با ابراز تاسف از این تصمیم دولت روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا با توجه به شرایط بوجود آمده، معقولانه بودن برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه را مورد بررسی مجدد  قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول