اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور خبر داد

پیش‌بینی برداشت 1000 کیلوگرم اسطوخودوس در نیشابور

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور از برداشت گیاه دارویی اسطوخودوس در نیشابور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در مجموع یک‌هزار کیلوگرم گیاه دارویی اسطوخودوس برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 1000 کیلوگرم اسطوخودوس در نیشابور

ابوالحسن درودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: اجرای طرح بهره‌برداری از گیاه دارویی اسطوخودوس طی سال‌جاری از طریق مزایده در سطح یک‌هزار هکتار به افراد بومی منطقه گرینه از بخش زبرخان واگذار شد.

وی عنوان کرد: شهرستان نیشابور به ‌لحاظ شرایط اقلیمی، آب و هوایی و وجود ارتفاعات بینالود و تنوع و وجود گیاهان با ارزش دارویی و صنعتی یکی از غنی‌ترین مناطق استان خراسان‌رضوی است که به ‌دلیل بهره‌برداری غیراصولی بیشتر این گیاهان در معرض انقراض هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور ادامه داد: کار عرصه‌یابی و شناسایی رویشگاه‌های این گیاهان کمیاب انجام شده است که پس از تهیه طرح مربوط توسط مشاوران مربوطه، بهره‌برداری از این گونه‌ها به ‌صورت اصولی و فنی به متقاضیان واگذار ‌می‌شود تا ضمن ایجاد اشتغال در منطقه و تامین گیاهان دارویی مورد نیاز، گونه‌های گیاهان دارویی نیز حفظ و صیانت می‌شود.

درودی عنوان کرد: براساس دستورالعمل‌های صادره از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بیشتر گونه‌های گیاهان دارویی و صنعتی جزو اقلام مجاز مشروط بوده و لازمه بهره‌برداری از آن‌ها تهیه طرح مطالعاتی است.

وی از مردم و حافظان منابع طبیعی درخواست کرد تا موارد برداشت غیراصولی و غیرمجاز از گونه‌های با ارزش مرتعی و دارویی را از طریق شماره تلفن 504 گزارش کنند تا با متخلفان این عرصه برخورد قانونی به عمل ‌آید.

انتهای پیام/70005/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول