اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم:

برنامه اصلی سازمان پایانه‌های قم توسعه امکانات رفاهی و خدماتی است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم رشد و گسترش امکانات رفاهی برای زائران و مسافران شهر مقدس قم را مهم‌ترین اولویت کاری این سازمان ذکر کرد.

برنامه اصلی سازمان پایانه‌های قم توسعه امکانات رفاهی و خدماتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی عزتی در آیین افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم که شامگاه یکشنبه در مجتمع خدماتی و رفاهی شهر واقع در پارک‌سوار شمالی برگزار شد به تشریح روند شکل‌گیری پایانه مرکزی قم پرداخت و اظهار داشت: کلنگ احداث این پایانه در سال 59 توسط آیت‌الله خلخالی به زمین خورد و پس از آن در چندین چادر اقدام به بلیط فروشی شد.

وی ادامه داد: در سال 74 با تبدیل شدن آن به سازمان پایانه‌های مسافربری و تخصیص بودجه، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی خوبی شکل گرفت که نقطه اوج آن را می‌توان در دو سال اخیر به ویژه در مدیریت شهری فعلی مشاهده کرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ضمن تقدیر از مدیران قبلی این سازمان به دلیل زحماتی که انجام شده است ابراز داشت: ما در مدیریت جدید تلاش کردیم تا علاوه بر اینکه کار مدیران قبلی را ادامه دهیم به رشد و توسعه امکانات رفاهی این مکان بپردازیم و اقدامات خوبی نیز در این مدت با حمایت شهردار و معاونت‌های وی در پایانه مرکزی قم شکل گرفته است.

عزتی در ادامه به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: به منظور پذیرایی و خدمات‌دهی مناسب به رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برون شهری خوابگاه ویژه رانندگان را در مساحتی حدود 200 متر مربع با امکاناتی همچون لابی، اتاق‌های خواب، سرویس‌های بهداشتی و حمام احداث کردیم که مسلماً این کار می‌تواند در کاهش تصادفاتی که بر اثر خستگی رانندگان رخ می‌دهد موثر واقع شود.

وی در ادامه از احداث بلوار 40 متری مسافر خبر داد و گفت: این بلوار به طول 500 متر حد فاصل ابتدای بلوار شهید خداکرم تا ضلع شرقی پایانه مرکزی با هدف سهولت تردد وسائل نقلیه به پایانه مرکزی احداث شده که در این مورد باید از همکاری معاونت فنی و عمرانی و شهرداری منطقه 3 قم تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به کلنگ‌زنی سایبان و سالن انتظار در محوطه پایانه کوثر نام برد که این سایبان با طراحی جدید و منحصر به فرد در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع احداث خواهد شد تا مکانی برای استفاده مسافرین، زائرین و بدرقه‌کنندگان حجاج و زائرین عتبات عالیات باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم در پایان از احداث پایانه امیرکبیر در انتهای بلوار زائر خبر داد و گفت: برای احداث این پایانه در فاز اول آن حدود 20 هکتار زمین باید تملک شود که پس از اتمام آن، بلافاصله طرح مطالعاتی تهیه و مراحل احداث آن آغاز خواهد شد و امیدواریم با احداث آن عقب افتادگی شهر قم از لحاظ ترمینال مسافربری را جبران کنیم.

انتهای پیام/78009/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول