اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه کردستان:

جرم شهدای کردستان حرکت در مسیر دین بود/ دعا برای رهبری از وصایای مشترک شهیدان است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت:‌ شهدای کردستان در مقابله با ایادی استکبار از میهن اسلامی دفاع کردند و تنها جرم و دلیل شهادت آنان، حرکت در مسیر دین و دفاع از انقلاب بود.

جرم شهدای کردستان حرکت در مسیر دین بود/ دعا برای رهبری از وصایای مشترک شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدحسین رجبی یکشنبه شب در یادواره شهیده فرشته باخویشی شهید شاخص امسال جامعه زنان کردستان و 566 شهیده استان در سنندج اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور به ویژه استان کردستان از برکات خون پاک شهیدان است که برای دفاع از کیان و ارزش‌های این مرز و بوم خون پاکشان را تقدیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و ثباتی که امروز در کردستان حاکم است در گذشته نه‌چندان دور برای مردمان این دیار رویایی بود، چرا که منافقین که خود را مجاهدین خلق معرفی می‌کردند مردم را به جرم دفاع از انقلاب و اسلام شکنجه می‌کردند و به شهادت می‌رساندند.

به گفته وی، گروهک‌های ضدانقلاب در آن دوران به جرم تبعیت نکردن مردم از آن‌ها و حرکت در مسیر اسلام و ارزش‌های دینی و انقلابی، بسیاری از افراد را از زیر تیغ خصم خود عبور می‌دادند و خون پاکشان را بر زمین می‌ریختند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود:‌ 5 هزار و 400 شهید انصار و بیش از 17 هزار شهید مهاجر به دلیل دفاع از اسلام و انقلاب در این خطه مرزی به شهادت رسیدند.

به گفته رجبی، با گذشت بیش از 35 سال از عمر انقلاب اسلامی، خون پاک شهدا و رهبری‌های داهیانه رهبران الهی این انقلاب، اکنون در اوج قدرت هستیم و از امنیت پایدار برخورداریم.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در مورد جایگاه و عظمت شهیدان آیات متعددی دارد، تصریح کرد: بنا به فرموده خداوند تبارک و تعالی اجر و پاداش و حسابرسی شهدا با قرآن و پروردگار است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: احترام و پاسداشت شهیدان از اقدامات خوبی است که طی چند سال اخیر در بحث معرفی شهدای شاخص سال در سطح کشور و استان انجام می‌شود.

رجبی از شهدا به عنوان بهترین الگو برای نسل امروز و نسل‌های آینده نام برد و خاطرنشان کرد:‌ مطالعه وصیت‌نامه‌ شهدا و عمل به وصایای آنان، بهترین راه برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهیدان است.

وی به برخی نکات مشترک در وصیت‌نامه شهدا اشاره کرد و گفت: پشتیبانی از ولایت، دعا برای سلامتی رهبر و دعا برای پیروزی رزمندگان اسلام از مهم‌ترین خواسته‌های شهدا است که در وصیت‌نامه‌های آنان بیان شده است و امروز باید به جان امام خامنه‌ای دعا کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: امام راحل ‌فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" که در آن دوران چیزی از این سفارش نمی‌فهمیدیم ولی به عنوان یک شعار مورد قبول ما بود و اکنون تازه مفهوم واقعی این مطلب را درک می‌کنیم به گونه‌ای که در فتنه 88 این مطلب برای ما اثبات شد.

رجبی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در فتنه 88 که مسئولان از اینکه باید چکار کنند مستاصل شده بودند، پیامبرگونه جامعه و ملت را هدایت کردند و تمامی بافته‌های دشمنان داخلی و خارجی را پنبه کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به افرادی که قرائت اشتباهی از دین داشتند اجازه حاکمیت نداد و اکنون نیز مقام معظم رهبری با درک صحیحی از شرایط، مسیر درست انقلاب و دینداری را برای ملت ترسیم کرده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نبود چنین رهبر و پشتوانه‌ای قوی را مهم‌ترین مشکل انقلاب‌ها در کشورهای مختلف دانست و بیان داشت:‌ نبود رهبر جامع‌الشرایط  در کشورهایی که  بیداری اسلامی منجر به انقلاب در آن کشورها شد است موجب شده تا ثمره انقلاب با مشکلات جدی مواجه شود.

رجبی اظهار کرد: استکبار از تفرقه‌ای که امروز در کشورهای عربی ایجاد شده است خوشحال است چرا که‌ تخم این تفرقه محصول استکبار است که از سال‌های گذشته در این کشورها کاشته شده بود.

وی در ادامه دعا کردن برای پیروزی رزمندگان اسلام را از دیگر خواسته‌های شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان عنوان کرد و گفت: دعا برای پیروزی رزمندگان اسلام که امروز در سوریه در برابر دشمنان دین ایستاده‌اند مصداق عینی این وصیت شهدا است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان تصریح کرد: دفاع از ارزش‌های انقلاب و جلوگیری از بی‌احترامی به دستاوردهای انقلاب از دیگر خواسته‌های است که شهدا بر آن تاکید کرده‌اند و همه وظیفه دارند تا در این زمینه همت کنند.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول