اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد

کاهش 7 درصدی مصرف گاز خانگی در سه ماهه نخست سال جاری

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش‌ از یک میلیون و 416 هزار مشترک گاز در سطح استان اصفهان وجود دارد که میزان مصرف خانگی این مشترکان در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته در حدود هفت درصد کاهش یافته است.

کاهش 7 درصدی مصرف گاز خانگی در سه ماهه نخست سال جاری

سعید مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به میزان گازرسانی در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 416 هزار مشترک در سطح استان اصفهان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 210 هزار مشترک گاز شهری و 200 هزار و 280 مشترک روستایی هستند.

وی، گازرسانی به مناطق روستایی را از جمله کارهای مهم دانست و اذعان داشت: از تعداد یک هزار و 435 روستای استان بالغ بر یک هزار و 134 روستا معادل 85 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد بالغ بر 983 روستا طی سال‌های 84 تا 92 گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: سال گذشته به 210 روستا در سطح استان گازرسانی شد و در حال حاضر گازرسانی به بیش‌از 300 روستا در دست اقدام است.

وی، میزان مصرف گاز خانگی در سه ماهه اول سال 92 را در مقایسه با سال گذشته کمتر دانست و بیان کرد: حجم گاز مصرفی در سه ماهه نخست امسال در بخش خانگی 621 میلیون و 854 هزار و 765 متر مکعب و در همین مدت زمان در سال گذشته یک میلیارد و 712 میلیون و 924 هزار و 520 متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته در حدود 7 درصد کاهش داشته است.

مومنی ادامه داد: همچنین میزان حجم گاز مصرفی در بخش صنعتی در سه ماهه اول امسال یک میلیارد و 919 میلیون و 6 هزار و 416 مترمکعب بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 91 در حدود 12 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صرفه جویی در مصرف گاز و فرهنگ سازی در زمینه مصرف گاز تأکید کرد: در زمینه فرهنگ سازی در مصرف گاز با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع سی دی ‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و تهیه گزارش با موضوع صرفه جویی و مصرف بهینه گاز در روزنامه‌های کثیرالانتشار و مشارکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی نفت و گاز اقداماتی انجام گرفته است و امید است مردم با صرفه جویی هر چه بیش‌تر این نعمت طبیعی آیندگان را نیز از فرصت استفاده از گاز بهره‌مند سازند.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول