اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی از نفوذ سامانه ناپایدار خبر داد

ترنم ابر و مه در واپسین روزهای رمضان در اردبیل

ترنم ابر و مه و بازی دل‌انگیز آنها در آسمان اردبیل در روزهای واپسین ماه رحمت الهی سبب می‌شود که اردبیلی‌ها هوای خنکی را تجربه کنند.

ترنم ابر و مه در واپسین روزهای رمضان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد از اواخر وقت امروز بارش باران همراه با رعد و برق در سطح استان مشاهده می‌شود.

بر همین اساس و با نفوذ یک سامانه ناپایدار به منطقه شاهد تراکم ابر و مه و به تدریج بارش باران در بیشتر مناطق استان اردبیل می‌باشیم.

با شروع بارندگی‌ها دمای هوا بین چهار تا هشت درجه کاهش یافته و در برخی مناطق رعد و برق نیز احتمال می‌رود.

براساس این پیش‌بینی‌ها هوای استان اردبیل در روز دوشنبه با فعال شدن این سامانه شدت یافته و بر ناپایداری‌ها افزوده می‌شود و از اواخر روز سه‌شنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته شده و هوای خنکی در منطقه حاکم می‌شود.

 

 

تعجب مسافران از هوای خنک 10 تا 15 درجه در اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما این روزها در چله تابستان که هوای اکثر شهرهای استان دم کرده و هر ایرانی دوست دارد در سایه‌ای و هوای خنکی قرار گیرد مسافران و ساکنان استان اردبیل در هوای خنک و سرد شبانه به پوشیدن لباس‌های ضخیم و گرم روی آوردند و از خنک‌های هوا لذت می‌برند.

بسیاری از مسافران و گردشگرانی که آرام آرام با پایان ماه مبارک رمضان اردبیل را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند از هوای خنک زیر 15 درجه تعجب کرده و اعلام می‌کنند که چنین طبیعت و آب و هوایی را در هیچ جا سراغ ندارند.

در حالی که در اکثر شهرهای کشورمان دمای هوا حتی از 40 درجه نیز بالاتر رفته در استان اردبیل پیشینه دمای هوا ما بین 10 تا 20 درجه بوده که هوای خنک سبب شده بسیاری از مسافران و گردشگران از این طراوت و شادابی بهترین بهره را برده و در کنار آبشارها و فضاهای طبیعی دل و جان خود را به این هوای لطیف بسپارند.

براساس اعلام مسئولان از اواخر هفته و با شروع تعطیلات عید فطر خیل مسافران و گردشگران به استان خوش آب و هوا و خنک اردبیل آغاز شده و شاهد حضور گردشگران در مناطق مختلف می‌باشیم که به نظر می‌رسد دامنه این سفرها تا آخر شهریورماه و اوایل پاییز امسال با گستردگی خاص تداوم پیدا کند.

انتهای پیام/62003/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول