اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شبکه دامپزشکی بویین زهرا صورت گرفت

هشدار به شهروندان در خصوص خرید گوشت

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا گفت: در حال حاضر با فرهنگ‌سازی مناسب دامپزشکی کشتارهای دامی این شهرستان در واحدهای مجاز صورت گرفته و ذبح شرعی صورت می‌گیرد.

هشدار به شهروندان در خصوص خرید گوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین سهیل بهنوش عصر امروز در دیدار با تعدادی از واحد‌های نظارت دامپزشکی بویین زهرا اظهار داشت: در حال حاضر تمام مقدار گوشت مورد نیاز استان قزوین و مقداری از گوشت استان‌های همجوار از طریق کشتارگاه قزوین گوشت بره تأمین شده و برآورده می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا در خصوص نظارت‌های مناسبتی دامپزشکی در شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: برنامه‌های نظارتی شبکه دامپزشکی در ایام خاص اعیاد مذهبی، عید قربان و مراسم مذهبی عاشورا و تاسوعای حسینی اجرا می‌شود.

بهنوش ادامه داد: اکیپ‌ها و کشیک‌های فعال دامپزشکی چرخشی سطح شهر نیز در صورت مشاهده کشتار دام امر بازرسی را انجام داده و اگر نیاز به اصلاح داشته باشد لاشه و یا آلایش اصلاح شده و در صورت نیاز به ضبط نیز با هماهنگی مالک دام این کار انجام می‌شود.

بهنوش ادامه داد: متأسفانه اشخاصی که داخل خانه نسبت به ذبح دام اقدام کرده و از دید دامپزشکی به دور می‌مانند نیز جزو معدود امکان ذبح غیربهداشتی به حساب آورده می‌شوند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین بسته به برنامه‌ریزی‌هایی که توسط شبکه انجام می‌شود در بعضی از نقاط که احتمال تخلفات بیشتر است روزانه بازدید کارشناسان صورت می‌گیرد.

بهنوش با اشاره به فرهنگ‌سازی صورت گرفته طی سالیان گذشته توسط شبکه دامپزشکی برای کشتار بهداشتی دام ابراز داشت: نتیجه این فرهنگ‌سازی سبب می‌شود تا مردم شناخت بسیار خوبی به مسائل بهداشتی داشته و البته شبکه دامپزشکی هر سال نسبت به توزیع بنر، بروشور و غیره برای فرهنگ‌سازی استفاده کرده و بهره‌ می‌برد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: در بروشور‌های توزیعی بین شهروندان امکان تهیه و شکل گوشت، مرغ و ماهی سالم قید شده که شهروندان نیز حتما باید به مهر کشتارگاه‌ها، تاریخ تولید و انقضا و بوی مواد خریداری شده توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر فرهنگسازی موفق دامپزشکی طی سالیان اخیر ابراز داشت: اگر فروشگاهی نیز قصد عرضه غیربهداشتی گوشت را در شهرستان داشته باشد قطعا مشتری خود را از دست داده و فرهنگ‌سازی ایجاد شده بین شهروندان به تبع موجب می‌شود تا این فرهنگ به فروشنده‌ها نیز منتقل شده تا بتوانند شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بازدید‌های کارشناسی شبکه دامپزشکی بویین زهرا در هفته‌ یک بار و در بعضی قسمت‌ها دو تا سه بار طی هفته صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در حال حاضر با راه‌اندازی کشتارگاه خدماتی بویین زهرا، ارایه تسهیلات به کشتارگاه و بکارگیری خودروهای حمل مناسب برای ارایه خدمات به قصاب‌ها سبب شده تا آنها کشتار غیرمجاز را کنار گذاشته و گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی بویین زهرا عنوان کرد: در سیستم ذبح بهداشتی گوشت دام بسیار آسان از میدان دام و از کنار کشتارگاه خریداری شده و پس از انتقال به کشتارگاه عمل ذبح شرعی به صورت کاملا بهداشتی صورت گرفته و در نهایت نیز توسط خودروهای سردخانه‌دار بارگیری و درب مغازه قصاب‌ها تخلیه می‌شود که در این فرآیند به لحاظ تکنولوژی و شرایط مساعد 100 کشتار به صورت صنعتی انجام می‌شود.

بهنوش عنوان کرد: خدماتی ارایه شده شبکه دامپزشکی موجب شده تا قصاب‌ها تمایلی به انجام کشتار غیرمجاز نداشته و علاوه بر بازاریابی مناسب به علت وجود امکانات لازم برای دباغی اولیه و آلاش پوست دام نیز داخل کشتارگاه به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول