اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جاده یاسوج به بابامیدان رخ داد

سانحه برای پرستار ‌وظیفه‌شناس

پرستاری وظیفه‌شناس در جاده یاسوج به بابامیدان، در حین کمک به حادثه‌دیدگان دچار سانحه شد.

سانحه برای پرستار  ‌وظیفه‌شناس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جیران مهدیان پرستار وظیفه‌شناسی است که در ایام مرخصی اداری خود در کنار خانواده در مسیر جاده یاسوج به بابامیدان در سفر بود که با مشاهده صحنه تصادف به کمک مجروحان می‌شتابد ولی در این حین خود دچار حادثه تصادف می‌شود.

جیران مهدیان ضمن تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد:‌ به همراه خانواده در جاده بابامیدان به یاسوج در حال سفر بودیم که در جلوی چشمانمان دو دستگاه پراید به شدت با هم برخورد کردند.

پرستار بیمارستان امام سجاد یاسوج افزود: حال سه نفر از سرنشینان دو دستگاه پراید وخیم بوده و با خونریزی شدیدی که داشتند احتمال مرگ آن‌ها وجود داشت.

مهدیان ادامه داد: مجروحان این حادثه را کنار جاده مستقر کردند ولی هیچ کس برای کمک به آن‌ها اقدام خاصی نمی‌کرد و با این استدلال که ممکن است قطع نخاع شوند اجازه نمی‌دادند که کسی به آن‌ها دست بزند ولی من با معرفی خودم به عنوان پرستار حاضرین را متقاعد کردم که این مجروحان دچار خونریزی شده‌اند و لحظات و ثانیه‌ها برای زنده بودن آن‌ها ارزشمند است.

این پرستار وظیفه‌شناس بیان کرد: با توجه به حرفه‌ام می‌دانستم که اگر خونریزی آن‌ها بند نیاید خواهند مرد و از همین‌‌رو اقدام به بند آوردن خونریزی کردم و از همسرم خواستم که با اورژِانس 115 تماس بگیرد.

مهدیان با بیان اینکه حال مجروحان به‌ گونه‌ای بوده که نحوه استقرار آن‌ها در حفظ سلامتی‌شان بسیار مهم بود، تصریح کرد: بیماری که خونریزی دارد نباید به ‌گونه‌ای نگه‌داشته شود که خون وارد ریه شود، به همین علت مصدومان را به طرز صحیح نگه‌ داشتیم و بلافاصله با ماشین شخصی آن‌ها را به بیمارستان نورآباد فرستادیم.

وی تأکید کرد: از آنجا که محل حادثه با پایگاه اورژانس جاده‌ای فاصله زیادی داشت امکان صبر کردن تا رسیدن آمبولانس نبود و به همین علت بعد از اقدامات اولیه بدون فوت وقت آن‌ها را با خودروی شخصی به بیمارستان اعزام کردیم.

مهدیان اضافه کرد:‌ همزمان که کار مداوا و کمک به مصدومین را انجام می‌دادم فرزندانم که خردسال بودند از خودرو پیاده شدند و من به شدت نگران آن‌ها بودم که در این مسیر پرتردد حادثه‌ای برای آن‌ها پیش نیاید.

پرستار بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ادامه داد: در این حین و بعد از اعزام مصدومان در حال رد شدن از خیابان بودم که یک خودروی پراید با سرعت غافل‌گیر کننده‌ای به یکی از خودروهای پارک ‌شده برخورد کرد و آن را به سمت جمعیت پرت نمود که متاسفانه با من هم برخورد کرد.

این پرستار وظیفه‌شناس ابراز داشت:‌ در این حادثه از ناحیه کمر به شدت آسیب دیدم که اکنون در بیمارستان شیراز بستری هستم.

وی گفت:‌ در معاینات پزشکی مشخص شده که یکی از مهره‌های کمرم شکسته و اکنون قادر به انجام دادن کارهایم نیستم.

مهدیان با تأکید بر اینکه به هیچ وجه از کمک کردن به این مصدومان پشیمان نیستم، بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم که کاری مثبت را انجام دادم و به افرادی که در آن لحظه به حضور و تخصص من نیاز داشتند، کمک کردم.

این پرستار شاغل در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: اجر خودم را از خدا می‌خواهم و در این راه مسئولان دانشگاه اگر کمکی کنند مورد انتظار من نیست زیرا من در مرخصی بودم و این کار را برای خدا و وجدان خودم کردم.

مهدیان به مشکلات خانوادگی خود هم اشاره‌ای کرد و گفت:‌ اکنون کسی برای نگهداری من اینجا حضور ندارد و حدود سه ماه از پزشک معالجم برای استراحت مرخصی استعلاجی گرفتم.

وی ادامه داد: از همکاران خودم در بیمارستان امام سجاد(ع) انتظار دارم که شرایط من را ببینند و برای ادامه کارم همکاری لازم را داشته باشند زیرا برای احیای سلامتی‌ام نیازمند رعایت نکات ایمنی هستم.

مهدیان بار دیگر تأکید کرد: حادثه‌ای که برای من به وجود آمده را حکمت الهی می‌دانم و از وقتی که برای کمک به هم‌‌نوعان خودم گذاشتم نه تنها پشیمان نیستم بلکه بسیار خوشحال و راضی هستم.

انتهای پیام/82005/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول