اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور خبر داد

برگزاری کلاس کنکور برای 9 هزار دانش آموز مناطق محروم خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری کلاس کنکور برای 9 هزار دانش آموز در مناطق محروم خبر داد و گفت: در قالب برگزاری 345 هزار کلاس برای هشت هزار دانش آموز به تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان کمک شد.

برگزاری کلاس کنکور برای 9 هزار دانش آموز مناطق محروم خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی در مراسم تجلیل از رتبه‌های یک کنکور سراسری 92 که ظهر امروز در سالن غدیر آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اولین بار است که دانش آموزان خوزستانی این مقام‌ها را به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: این موفقیت‌ها حاصل برنامه ریزی و تلاش خوب این دانش آموزان و خانواده‌هایشان است. با تلاش این دانش‌آموزان، خوزستان توانست یک گام بلند بردارد و بعد از تهران در کنار اصفهان و شیراز رتبه دوم را در کسب رتبه‌های یک رقمی به دست آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته رتبه علمی خوزستان در کشور 27 بود اما در دو سال پیش به 14 و سال گذشته به 12 رسید و امید داریم بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و آزاد 92 به مراتب بهتر ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه شرایط نامساعد آب و هوایی در خوزستان وجود دارد تصریح کرد: در خوزستان به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی روزهای تعطیل بیشتری وجود دارد و استان‌های دیگر می‌توانند از این روزهای تعطیل استفاده کنند و از ما پیشی گیرند اما استعداد سرشار و بالقوه فرزندان خوزستانی برای ما افتخار آفرینی می‌کند و در همه کشور سرآمد هستند.

فلاحی با بیان اینکه قبولی در کنکور و کسب رتبه‌های پایین در کنکور یکی از شاخص‌های پیشرفت علمی است گفت: اولویت آموزشی استان را در چند محور تقسیم بندی کردیم و ستادی را در سطح خوزستان در کلیه ادارات تابعه تشکیل شد و این ادرات براساس یک جدول زمانی کلاس‌هایی را در مناطق محروم برگزار کردند.

وی از برگزاری کلاس کنکور برای 9 هزار دانش آموز در مناطق محروم خبر داد و اظهار کرد: در قالب برگزاری 345 هزار کلاس برای هشت هزار دانش آموز به تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان کمک شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: 66 هزار و 412 ساعت کلاس در مناطق محروم و حاشیه‌ای از طریق خیرین آموزشی برگزار شد.

وی از کسب رتبه دوم خوزستان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشور خبر داد و عنوان کرد: بیش از 25 هنرستان در سطح استان تاسیس شده است تا زمینه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود و در سال آینده رقم ورودی‌ها به رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 60 درصد برسد.

فلاحی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 50 درصد شرکت کنندگان در کنکور پذیرفته شدند گفت: آنچه در خوزستان اتفاق می‌افتد محصول تلاش و فعالیت هماهنگ و هدفمند است و نشان دهنده این است که خانواده‌ها نسبت به بار علمی فرزندانشان حساس شده‌اند و تجلیل از این دانش آموزان و خانواده‌های آنان باعث ایجاد انگیززه برای دیگر دانش آموزان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این مراسم از محمد عجم رتبه دوم رشته تجربی و حسین طاهری دارنده رتبه هفتم رشته ریاضی و فیزیک با اهدا هدایا و لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/72011/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول