اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نفر پنجم کنکور منطقه 3 کشور:

توکل به خدا عامل موفقیتم در کنکور شد

نوجوان بیجاری نفر پنجم کنکور منطقه 3 کشور توکل بر خداوند را مهمترین عامل موفقیت خود در کنکور عنوان کرد.

توکل به خدا عامل موفقیتم در کنکور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، راهیابی به دانشگاه چند سالی است در کشور از حالت آرزو خارج شده و میزان ظرفیت پذیرفته‌شدگان دانشگاه افزایش یافته با این حال کسب رتبه برتر و قرار گرفتن در ردیف بهترین‌های کنکور همواره به عنوان یک آرزو در دل کنکوری‌ها وجود دارد.

علیرضا زارعی متولد سال 1373 دانش‌آموز رشته ریاضی دبیرستان نمونه شهید رجایی بیجار  موفق به کسب رتبه 5 منطقه 3 در رشته ریاضی شده  است و فارس بعد از آگاهی از  موفقیت این دانش‌آموز بیجاری مصاحبه‌ای با وی در رابطه با شیوه مطالعه و درس خواندن و برنامه‌ریزی درسی وی انجام داد که در ادامه می‌آید.

فارس: برای سوال نخست شیوه برنامه‌ریزی شما برای مطالعه کتب درسی و میزان میانگین مطالعه روزانه به چه میزان بود؟

تمام تلاشم بر این بود تا با برنامه‌ریزی دقیق و اختصاص برای مطالعه البته با بازدهی بالا بتوانم به صورت تفهیمی دروس را فرا بگیرم، ساعات مطالعه کم بود اما به صورت تفهیمی دروس را مطالعه می‌کردم.

فارس: بعد از شنیدن دستیابی به این رتبه چه احساسی داشتید؟

طبیعتا خوشحال شدم، اما بیشترین دلیل خوشحالیم شادی و ابراز رضایت پدر و مادر و همشهریانم بود و خوش حالی آنها موجب رضایت قلبی من شده است.

فارس: نقش مدرسه و معلم را در کسب نتیجه کنکور چقدر مهم می‌دانید؟

بخش عمده‌ای از یادگیری من سر کلاس درس بود، به نظر من نحوه و شیوه بیان معلم و شرایط و امکانات فراهم شده برای مطالعه در مدرسه نقش مهمی در یادگیری و در نهایت ارائه آنها در امتحان کنکور دارد.

مدرسه شهید رجایی شهرستان بیجار که دوران دبیرستان را آنجا سپری کردم خوشبختانه شرایط لازم را برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان فراهم کرده است.

فارس: شرکت در آزمون‌های آزمایشی و قرار گرفتن داوطلب در فضای کنکور چقدر می‌تواند مفید باشد؟

بسیار مفید و تأثیرگذار است، چراکه دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و از سوی دیگر نیز سرعت تست‌زنی آنها بالا می‌رود و در امتحان کنکور با کمبود وقت مواجه نمی‌شوند.

فارس: به نظر شما استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی چه میزان بر نتیجه کنکور تاثیرگذار است؟

در درجه اول مطالعه و تسلط بر محتویات کتب درسی رمز موفقیت در یادگیری و در درجه دوم کتب کمک درسی می‌تواند تاثیر گذار باشد، یعنی در کنکور حرف اول را کتب درسی می‌زند بعد کمک درسی و داوطلبان بهتر است تمرکز خود را بیشتر به کتاب‌های درسی معطوف کنند.

فارس: آیا در زمان کنکور در این مدت فقط درس می‌خواندی یا برنامه‌های دیگر داشتی؟

بیشترین تمرکزم بر روی مطالعه و وقت برای درس خواندن بود، اما در کنار مطالعه گاهی برای استراحت و تجدید قوی بعضی از برنامه‌های تلویزیونی را نیز نگاه می‌کردم.

فارس: چه رشته و دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید؟

رشته تحصیلی مورد علاقه‌ام مکانیک یا برق است، اما هنوز دانشگاهی را انتخاب نکرده‌ام. 

فارس: توصیه‌ای شما به کنکوری‌ها 93؟

با توکل بر خداوند و سعی و تلاش خود در خواندن کتب درسی و اعتماد و امیدوار بودن به توانایی‌های خود می‌توانند از آزمون کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول