اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی گچساران:

ساماندهی کمپینگ بی‌بی حکیمه(س) در دستور کار قرار گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: ساماندهی و تکمیل کمپینگ اقامتی بی‌بی حکیمه(س) برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به زائران این حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

ساماندهی کمپینگ بی‌بی حکیمه(س) در دستور کار قرار گرفت

مسعود میرپورزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: احداث کمپینگ اقامتی بی‌بی حکیمه(س) یکی از اقدامات اداره میراث فرهنگی این شهرستان در راستای خدمات‌رسانی به زائران حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) است.

وی موقعیت قرارگیری این کمپینگ اقامتی را در دو کیلومتری حرم مطهر امامزاده بی‌بی حکیمه عنوان کرد و ابراز داشت: کار احداث کمپینگ از سال 84 آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران تصریح کرد: این کمپینگ گردشگری شامل سطوح‌ها و سکوهای نشیمن 6 تا 10 نفره، آلاچیق، سرویس بهداشتی، حمام و وضو‌خانه به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان، پارکینگ، محوطه و بازارچه منبع 20 هزار لیتری آب شرب و روشنایی مناسب است.

میرپورزاده این مکان را مکانی مناسب برای اسکان زائران، مسافران و گردشگران عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون برای احداث این مکان رفاهی و خدماتی افزون بر 5 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به لزوم تجهیز هر چه بیشتر این مکان به خدمات رفاهی افزود: ساماندهی این کمپینگ هم‌اکنون در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

ظرفیت اسکان یک‌هزار زائر در کمپینگ اقامتی بی‌بی حکیمه(س)

میرپورزاده اعتبار لازم برای ساماندهی این کمپینگ را یک میلیارد ریال عنوان کرد و ابراز داشت: این میزان اعتبار پس از موافقت و تصویب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان، از محل اعتبارات تملک دارائی‌ها اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران تصریح کرد: این اعتبار به منظور انجام لوله‌کشی گاز، تکمیل سرویس‌های بهداشتی، نصب کباب‌پز در کنار سکوهای نشیمن و دیگر امکانات رفاهی این کمپینگ مورد نیاز است.

میرپورزاده یادآور شد: با توجه به این‌که این حرم مطهر به عنوان قطب گردشگری گچساران و استان‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد‌ به‌شمار می‌آید، برنامه‌ریزی‌های مؤثر و انجام اقدامات عملی در زمینه ‌خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به زائران این حرم مطهر لازم و ضروری است.

وی گفت: این کمپینگ دارای 40 آلاچیق بوده و ظرفیت پذیرش و اسکان افزون بر یک‌هزار زائر را در آلاچیق‌ها و محوطه دارد و مکانی مناسب و امن برای اسکان زائران و مسافران است.

به گزارش فارس، امامزاده بی‌بی حکیمه (س) دختر مکرمه و بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است که بقعه متبرکه این امامزاده در 90 کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول