اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از عملی نشدن وعده‌ها

حتی یک قطعه از بزرگراه زابل - زاهدان بطور کامل اجرایی نشده است

با وجود اینکه مسئولان اجرایی وعده داده بودند، چهار قطعه از بزرگراه زاهدان به زابل در اردیبهشت 92 به بهره‌برداری می‌رسد، حتی یک قطعه هم تاکنون به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و برای بار چهارم به زمان دیگری موکول شده است.

حتی یک قطعه از بزرگراه زابل - زاهدان بطور کامل اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، بزرگراه زاهدان‌ ـ‌ زابل یکی از 58 طرح مهر ماندگار سیستان و بلوچستان است که با وجود آغاز عملیات اجرایی آن از هشت سال گذشته و وجود وعده‌های مسئولان اجرایی استان برای افتتاح چهار قطعه از این بزرگراه در اردیبهشت امسال، تاکنون حتی یک قطعه این پروژه هم به صورت 100 درصد آماده نشده است.

* تشریح شرایط دشوار احداث بزرگراه زاهدان ـ زابل برای خبرنگاران

آذرماه سال گذشته بود که معاون عمرانی استاندار برای تشریح شرایط دشوار احداث بزرگراه زاهدان ـ زابل جمعی از خبرنگاران استان را به محل اجرای این پروژه دعوت کرد و از نزدیک به بیان موانع و مشکلات اجرایی پرداخت، در این بازدید محمود میری ضمن اشاره به نحوه جذب اعتبارات و اصول و ضوابط فنی ساخت و نحوه تامین مصالح بزرگراه، زمان‌هایی را برای افتتاح قطعات مختلف بزرگراه تعیین کرد.

وی در این بازدید دلیل تاخیر گشایش گذرگاه کوله سنگی که پیشتر در زمان دیگری وعده‌ شده‌ بود را بارش نزولات جوی دانست و آخر آذر ماه را وعده نهایی افتتاح این معبر عنوان کرد. میری در پیش‌بینی زمان افتتاح قطعه 7 و یکم این بزرگراه، قبل از پایان سال را انتخاب کرد و وعده داد: قبل از پایان سال قطعه اول یعنی از حد فاصل زابل تا "لوتک" و قطعه هفتم از حد فاصل زاهدان تا "کوله سنگی" به بهره‌برداری می‌رسد، میری علاوه بر آن افزود: چهار قطعه از این بزرگراه تا اردیبهشت‌ماه سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

25 اسفند 91 بود که گذرگاه کوله‌سنگی با حضور استاندار و معاونان وی به‌ بهره‌برداری رسید و برای نخستین‌بار پس از گذشت چند سال خودرو‌های عبوری مجوز تردد از این محدوده را گرفتند، با گشایش این قطعه از راه‌بندان‌هایی که در این گلوگاه ایجاد می‌شد جلوگیری شد و آسایش قابل توجهی بر روح و روان مسافران پر‌تردد‌ترین محور استان جاری شد.

* سفر محرابیان هم زمینه‌ای برای افتتاح به موقع قطعات این بزرگراه نشد

اواخر بهمن سال گذشته بود که مسئول طرح‌ها مهر ماندگار کشور برای دومین‌بار در سال 91 به منظور بررسی و بازدید طرح‌های ماندگار سیستان و بلوچستان وارد استان شد و از نزدیک در جریان کم و کیف پیشرفت این طرح‌ها قرار گرفت، علی‌اکبر محرابیان ضمن اعلام تخصیص 100 درصد برای اکثر پروژه‌‌های مهر ماندگار استان در جلسه جمع‌بندی این طرح‌ها، دو برنامه زمانی را برای افتتاحیه‌ها را در اسفند همان سال و اردیبهشت 92 اعلام کرد که یکی از افتتاحیه‌ها مربوط به قطعاتی از بزرگراه‌زاهدان ـ زابل بود که بهره‌برداری نشد.

اردیبهشت 92 گذشت و هیچ‌ طرح ماندگاری به بهره‌برداری نرسید، ‌از چهار قطعه وعده داده شده بزرگراه زاهدان به زابل، حتی یک مورد هم اجرایی نشد، تیر ماه امسال محرابیان دوباره به استان آمد ضمن اینکه از آخرین وضعیت‌ طرح‌ها آگاهی یافت، تصمیم جدی دولت در توجه سیستان ‌و بلوچستان را به نمایش گذاشت، وی در این سفر علاوه بر بازدید بزرگراه زاهدان ـ زابل، از پروژه‌های مهر ماندگار دیگر نیز بازدید کرد.

هفته گذشته معاون عمرانی استاندار برای چندمین بار به منظور سرکشی و بررسی مراحل ساخت بزرگراه زاهدان ـ‌ زابل  از آن بازدید کرد و تاریخ جدیدی برای افتتاح قطعه هفت ارائه کرد، وی برای چندمین بار زمان بهره‌برداری این قطعه را به تاخیر انداخت و مهرماه را زمان نهایی افتتاح اعلام کرد.

امیدواریم این بار ترانشه‌ای سخت باعث تاخیر در برش ربان دوست‌ داشتنی افتتاحیه نشود، البته این انتظار هم نیست که مانند تصفیه‌خانه‌ آب زابل کار شتاب‌زده‌ای انجام شود.

رشد عملیاتی پروژه‌های زیرساختی آخرین تیم اجرایی دولت دهم در سیستان و بلوچستان با ارائه گزارش معاون عمرانی استاندار در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان برای مردم استان قابل قبول بود، ولی خلایی که در این گزارش احساس می‌شد، خلف وعده‌هایی که پیشتر داده شده بود، مهم‌ترین خلا آن به نظر می‌رسد.

تعدادی از قطعات این بزرگراه اگر صحیح و بهنگام مدیریت می‌شد بازتاب بهتری از مدیریت اجرایی را نشان می‌داد، اینکه وعده داده شود در فلان تاریخ از یک پروژه‌ بهره‌برداری خواهد شد و این اتفاق حتی تا 10 ماه پس از آن هم عملی نشود، مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد می‌کند.

انتهای پیام75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول