اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم خبر داد

اهدای 1395 قطعه طلا برای حمایت از ایتام قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه حضور حماسی مردم قم در طرح تکریم از ایتام بسیار شگفت‌آور بود، گفت: قمی‌ها هزار و 395 قطعه طلا به وزن 3 کیلو و 700 گرم به یتیمان اهدا کردند.

اهدای 1395 قطعه طلا برای حمایت از ایتام قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله جلالی امروز در جمع خبرنگاران در قم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، کمک‌های مردمی در 21 ماه مبارک رمضان سال جاری را آماری بسیار حیرت برانگیز عنوان کرد و بیان داشت: حرکتی که مردم در این روز انجام دادند یک حرکت ارزشی اجتماعی بود که باید در تاریخ ماندگار شود.

وی با اشاره به اعلام آمار اولیه میزان هدایای جمع آوری شده تصریح کرد: تلاش شد میزان هدایایی که در این روز توسط مردم حماسه آفرین قم اهدا شده است نسبت به نوع هدایا، اعم از ریالی، طلا و سایر هدایا تفکیک و اعلام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه طرح شفا و کمک به ایتام از صبح روز شهادت حضرت علی (ع) آغاز شد گفت: حضور پرشور مردم و خیرین در این طرح تا ساعت هفت صبح بامداد روز 22 ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

وی ادامه داد: مردم قم در این روز به خوبی توانستند ثابت کنند پیرو حضرت علی (ع) بوده و نسبت به حمایت از محرومین و نیازمندان ثابت قدم هستند.

جلالی با اشاره به شگفتی‌های این حماسه بیان داشت: آنچه که همگان را به شگفت آورد این بود که هدایا و کمک‌ها از سوی اقشار متوسط و سطح پایین جامعه اهدا شد.

وی تصریح کرد: اگر این کمک‌ها از سوی اقشار مرفه جامعه صورت بگیرد شاهد کاهش تعداد فقرا در جامعه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اضافه کرد: روز 21 ماه مبارک رمضان 2 هزار و 381 نفر حامی از 2 هزار و 742 یتیم اعلام حمایت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار حامیانی که از ابتدای ماه مبارک رمضان از یتیمان اعلام حمایت کردند ابراز داشت: 3 هزار و 471 حامی از 3 هزار و 939 یتیم در پایگاه‌های مستقر در مساجد و اطراف حرم حضرت معصومه (س) اعلام حمایت کردند.

*یتیمان در قم 6 حامی دارند

جلالی اذعان کرد: بر اساس آمارها یتیمان استان قم در حال حاضر شش حامی دارند و هیچ یتیم فاقد حامی در استان قم وجود ندارد.

وی آمار ذکر شده را رکوردی بر تاریخ اکرام ایتام در استان قم دانست و گفت: همواره بحث پیشگام بودن مردم قم در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی میان عام و خاص شهره بود و اکنون نیز مردم نشان دادند در حمایت از همنوع نیز پیشگام هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه هنوز آمار کمک‌های مردمی در طرح تکریم ایتام قطعی نیست تصریح کرد: مردم قم در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان مبلغ 7 میلیارد و 339 میلیون و 903 هزار ریال به صندوق‌های سیار و شماره حساب اعلام شده واریز کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به اهدای برخی هدایای خاص اشاره و بیان داشت:‌ در مدت یاد شده 23 فیش حج و هزار و 395 قطعه طلا به وزن 3 کیلو و 700 گرم از سوی مردم به نیازمندان هدیه شد.

وی ادامه داد: آمار قطعه طلاهای اهدایی به تفکیک موجود است که در این راستا می‌توان به چهار سکه تمام بهار، 54 ربع سکه، 76 قطعه زنجیر طلا، 225 قطعه پلاک طلا و 231 مورد گوشواره اشاره کرد.

*نمایشگاه حماسه ماندگار برپا می‌شود

جلالی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با ایجاد نمایشگاهی از لحظات تاریخی این مراسم در قالب فیلم و عکس و چاپ کتابی مبنی بر خاطره‌های این روز حماسی این حماسه را در تاریخ ماندگار کنیم.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه دیگری برای فروش تابلوها، قطعات نقره و فرش‌های اهدا شده خبر داد و تصریح کرد: پس از قیمت‌گذاری، اقلام و کالاهای اهدایی در نمایشگاه به فروش می‌رسد و پول آن صرف کمک به نیازمندان می‌شود.

انتهای پیام/78005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول