اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

هویت جمهوری اسلامی به حفظ ارزش‌های آن است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی به حفظ ارزش‌های آن است، گفت: اگر ارزش‌های این نظام مقدس خدشه‌دار شود، تفاوتی با نظام سکولار ندارد.

هویت جمهوری اسلامی به حفظ ارزش‌های آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برای جهانیان غیرقابل باور بود و انعکاس وسیعی در رسانه‌های بیگانه داشت به طوری که حتی رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند حضور گسترده مردم را انکار کنند.

وی افزود: باید از مردم به دلیل این حماسه‌آفرینی و لبیک گفتن به ندای امام راحل تقدیر کرد.

این مسئول با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس یک نیاز واقعی شکل گرفت، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نهادهای مختلفی از قبیل سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی و جهاد سازندگی شکل گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های فرهنگی مختلفی به وسیله این نهادها برگزار می‌شد، در برخی موارد موازی‌کاری‌هایی در برگزاری مراسم فرهنگی دیده می‌شد که حتی گاهی اوقات با یکدیگر در تضاد بودند.

قابل اضافه کرد: بنابر این دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یاران امام راحل تصمیم گرفتند از این چندگانگی به وجود آمده در مسائل فرهنگی بکاهند و برای حفظ دستاوردهای نظام، فعالیت‌های فرهنگی نهادهای انقلابی را انسجام بخشند.

وی ادامه داد: به این ترتیب با تدبیر و حمایت‌های امام راحل، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد ماه سال 1359 شکل گرفت و شهید حقانی به عنوان دبیر این نهاد مقدس انتخاب شد.

این مسئول با بیان اینکه این نهاد در حال حاضر زیر نظر رهبر معظم انقلاب در حال فعالیت است، گفت: در شرایطی که همه نهادهای انقلابی یکی پس از دیگری جایگاه قانونی خود را احراز و مصوبه قانونی دریافت کردند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز برای اینکه جایگاه قانونی داشته باشد، تیر ماه 73 در فهرست نهادهای غیردولتی قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: سال 78 ماده واحده‌ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که به دولت اجازه داد اساسنامه این نهاد را تصویب و وظایف آن را مشخص کند.

قابل تصریح کرد: هیئت دولت نیز با تأیید اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به آن رسمیت بخشید.

وی اظهار کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، اتفاقاتی در کشور ما به وقوع پیوسته که حفظ آن‌ها به معنای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این مسئول بیان کرد: استقلال، آزادی، ارزش‌های دینی، حمایت از مظلومان، مخالفت با استکبار، نفی استبداد و ایستادگی در برابر توطئه‌های صهیونیسم جهانی از جمله ارزش‌های این نظام مقدس به شمار می‌رود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به وظایف این نهاد اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که هر ساله روزها و ایامی را که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت هستند، یادآوری و حفظ کند.

قابل افزود: حفظ شعارهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و سر دادن آن‌ها در راهپیمایی‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که این نهاد دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال‌های پس از شکل‌گیری خود در حفظ و نگه‌داشت ارزش‌ها و لبیک به ندای امام راحل تلاش کرده و تا به امروز نیز در این کار موفق بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نهاد با وجود اینکه یک نهاد غیردولتی است؛ با استفاده از امکانات دولت و نهادهای انقلابی آماده ارائه خدمات لازم به مردم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین یکی دیگر از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را شناسایی ضرورت‌ها و ایستادگی در برابر آفت‌ها دانست و بیان کرد: هرجا که آفتی متوجه انقلاب شده این نهاد مقدس نقش‌آفرینی کرده که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به حماسه 9 دی اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی این نهاد اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های برون‌مرزی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مسلمان جهان پیگیری می‌کند، برگزاری راهپیمایی روز قدس است.

این مسئول ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته راهپیمایی روز قدس در سال جاری در بیش از 80 کشور دنیا برگزار شد و مسلمانان با شرکت در این راهپیمایی انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: برگزاری مراسم ویژه 12 فروردین، 14 و 15 خرداد، 13 آبان، هفته زن، 8 شهریور، 17 شهریور، روز قدس، عید سعید فطر، نیمه شعبان، 12 و 22 بهمن و 9 دی از جمله برنامه‌هایی است که به طور مستقیم به وسیله این نهاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول