اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

استراتژی مشخصی برای احیای بافت فرسوده اصفهان وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استراتژی مشخصی برای احیای بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت‌ها استراتژی استفاده از تسهیلات بانکی برای احیای بافت‌های فرسوده کارایی خود را از دست داده است.

استراتژی مشخصی برای احیای بافت فرسوده اصفهان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در آستانه آغاز فعالیت شورای چهارم قرار داریم، اظهار داشت: بدون شک شورای چهارم در حال تهیه منشوری برای فعالیت خود است.

وی با اشاره به اینکه منشور شورای چهارم باید برای برنامه 1400 تنظیم و تصویب شود، اضافه کرد: آسیب‌شناسی بر روی برنامه 1395 لازمه تهیه این منشور است و مشکلات و چالش‌های این برنامه باید شناسایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در برنامه اصفهان 1395 برنامه‌هایی مطالعاتی پیش‌بینی شد، اما این برنامه‌ها هنوز اجرایی نشده، تصریح کرد: شورای چهارم باید اجرایی شدن این برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار بدهد.

بهبهانی با بیان اینکه مسئولان مدیریت شهری باید در تهیه و تنظیم منشور شورای چهارم به نام اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی توجه کنند، ادامه داد: اصفهان باید به عنوان الگویی برای تمدن اسلامی شناخته شود و برنامه‌ریزی بر روی استمرار پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی بودن شهر اصفهان باید استراتژی شهرداری و شورای شهر باشد.

وی با اشاره به یکی دیگر از نیاز‌های اصلی شهر اصفهان تاکید کرد: در تهیه و تنظیم منشور شورای چهارم مسئولان باید به مطالعات شهری به عنوان یک استراتژی مهم توجه لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بین برنامه چهارم توسعه و طرح تفصیلی شهر مغایرت‌های بسیاری وجود دارد، افزود: در شرایط فعلی استراتژی مشخصی برای احیای بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت‌ها استراتژی استفاده از تسهیلات بانکی برای احیای بافت‌های فرسوده کارایی خود را از دست داده است.

بهبهانی به ضرورت احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و عنوان کرد: مسئولان شهرداری باید از روش‌ها و راهکار‌های قانونی دیگری برای احیای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه شهرداری به استفاده از ظرفیت‌های مردمی اضافه کرد: مسئولان باید به استفاده از مشارکت‌های مردمی و نقش مردم در راستای پیشبرد امور شهری توجه ویژه داشته باشند و این موضوع باید به عنوان یک اصل مورد توجه شورای چهارم قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تهیه برنامه‌های پنج ساله از سویی براساس نظر‌سنجی و نیاز‌سنجی از مردم صورت می‌گیرد و از سوی دیگر نیز تهیه این برنامه‌ها باید با استفاده از نظرات کارشناسان باشد، ادامه داد: برنامه پنج ساله آتی شهرداری باید با قدرت و جدیت کامل تهیه شود.

بهبهانی با تاکید بر اینکه در آستانه افتتاح فاز دوم میدان امام علی (ع) قرار داریم، متذکر شد: برای بهره‌برداری از این پروژه باید یک تشکیلات اساسی ایجاد شود و برگزاری یک همایش بین‌المللی برای معرفی این پروژه در مجامع بین‌المللی ضرورت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان اذعان داشت: میدان امام علی (ع) دارای نقاط مثبت بسیاری است و این نقاط مثبت باید به مجامع بین‌المللی شناسانده شود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول