اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

پایگاه اطفای حریق جنگل‌های جنوب ایجاد شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: همان‌طور که در شمال و غرب کشور پایگاه اطفای حریق ایجاد شد این پایگاه نیز باید برای جنگل‌های جنوب ایجاد شود.

پایگاه اطفای حریق جنگل‌های جنوب ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید کاظم بردبار صبح امروز در جلسه دو کارگروه زیرمجموعه شورای مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: این استان با وجود برخورداری از 17 درصد جنگل‌های کشور همچنان از داشتن بالگردی برای اطفای حریق این عرصه‌ها محروم مانده تا آتش، درختان 500 ساله را به راحتی نابود کند.

وی افزود: استان فارس با داشتن بیش از 2 میلیون و 250 هکتار جنگل 17 درصد جنگل‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

بردبار اضافه کرد: در سال 87 که آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های کشور رخ داد شمال کشور توانست برای خود امتیاز راه‌اندازی و احداث پایگاه اطفای حریق جنگل‌های شمال کشور با تجهیزاتی مانند بالگرد و اعتبارات ویژه را بگیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در همان سال در فارس 4 هزار هکتار آتش‌سوزی داشتیم اما اعتباراتی که به این استان اختصاص یافت بیشتر در بحث خشکسالی و آبخیزداری بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست گفت: از سال 87 تاکنون 10 میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی فارس اختصاص یافته است.

حسن فیاض پور افزود: ما به فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها نامه ارسال کردیم که هر زمان حادثه‌ای رخ می‌دهد با مستندات آن را در فرم ویژه‌ای وارد کرده و به ستاد بحران فارس اطلاع دهند.

وی بیان کرد: هر زمان به ما مستند گزارش شود ما نیز می‌توانیم به طور مستند اقدام لازم را انجام دهیم.

فیاض پور تصریح کرد: آتش‌سوزی استهبان سه بعد از ظهر اتفاق افتاده اما فرماندار در 25تیر اعلام وقوع حادثه کرده و مدیرکل منابع طبیعی این استان ساعت هشت شب تماس گرفته و اعلام کردند این آتش‌سوزی در باغات قابل مهار است.

مدیرکل بحران فارس ابراز داشت: در مورد همین آتش‌سوزی در 10 دقیقه از بامداد گذشته روز 26 تیر اعلام کردند که احتیاج به کمک هوایی داریم که البته فرماندار بیان کرد جاده دسترسی وجود دارد.

به گفته وی، در آتش‌سوزی‌های اخیر مدیریت بحران استانداری فارس تلا‌ش گسترده‌ای برای اطفای به موقع آتش‌سوزی‌‌ها انجام داد و تمام ماموریت‌های انجام شده مستندسازی شده است.

انتهای پیام/2448/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول