اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آیا کسی آتش مشکلات آتش نشانان را خاموش می‌کند؟

به گفته شماری از پرسنل آتش نشانی عالیشهر بوشهر، آن‌ها چند سالی هست با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز در انتظار روز بعد برای حل مشکلاتشان هستند.

آیا کسی آتش مشکلات آتش نشانان را خاموش می‌کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این گزارش شماری از آتش نشانان عالیشهر بوشهر مسائل و مشکلات خود را به صورت پراکنده بیان کردند و سعی شده خلاصه مطالب مطرح شده آنان در این گزارش به رشته تحریر آورده شود.

آتش نشانان همچنان با پیمانکار قرارداد دارند

همین روزهای سال گذشته ندایی در ارتباط با اینکه پرسنل آتش نشانی عالیشهر با شرکت عمران این شهر جدید قرارداد مستقیم امضا می‌کنند به گوش رسید و طبق دستور رئیس جمهور در ارتباط با اینکه تمام نیروهای شرکتی زیر نظر ارگان مربوطه قرار گیرند در سفر مهندس نیکزاد وزیر راه و شهرسازی به عالیشهر قرار به انجام این مصوبه شد و کتبا به شرکت عمران اعلام شد که با پرسنل آتش نشانی عالیشهر قرارداد مستقیم اعمال شود.

اعتراض آتش نشانان به عدم قرارداد کاری آن‌ها با شهرداری

پرسنل آتش نشانی عالیشهر اکنون 3 سال زیر نظر شرکت اطفا گران خلیج فارس هستند این شرکت زیر نظر فرزند یکی از مدیران شهرداری بوشهر است طبق آشنایی که پدر وی با ادارات و سازمان‌های استان دارد پیگیری کارکنان آتش نشانی بی نتیجه ماند.

بعد از دو سال پیگیری اکنون یک سال است نیروهای این ایستگاه به صورت 24 -48 شدند و تا یک سال پیش 24-24 کار می‌کردند الان 240 ساعت در طول ماه هریک از نیروها در این ایستگاه خدمت می‌کنند با حقوق دریافتی حداکثر 850 هزار تومان و در بحث مرخصی روال بر این بود که برای کل نیروها چهار روز در ماه در نظر گرفته شود و با اضافه‌تر از این 4 روز موافقت نمی‌کرد.

در 4 ماه اخیر هم این 4 روز مرخصی هم از ما گرفته شده و کسانی هستند که از 3 سال پیش مرخصی دارند اما به آنها مرخصی داده نمی‌شود دلیل هم بر این داده کل نیرو ها نباید 48 ساعت داخل ایستگاه باشند اما به ناچار نیروها که کار ضروری دارند با هم جابجایی و با کسب اجازه مستقیم رئیس شرکت کار می‌کنند.

طبق قرارداد در سال رئیس شرکت موظف است 2 ست لباس فرم (شلوار، پیراهن و کفش کار) و یک دست لوازم خواب (بالشت، پتو و ملحفه )به نیروها تحویل دهد الان این شرکت یک ست لباس عقب است و لوازم خواب از سه سال پیش تا حالا تعویض نشده و برای آخرین ست لباسی که به ما تحویل داده شده ماهی 10 هزار تومان از حساب پرسنل کم می‌شود.

مشکل در برخی تجهیزات آتش نشانی عالیشهر

در ارتباط با تجهیزات به غیر از مشکل آب رسان که یک مشکل بسیار مهم در بحث ایمنی و آتش نشانی است با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه هستیم در این چند سال اخیر طبق دسترسی نزدیک‌تر آتش نشانی عالیشهر به حوادث رانندگی از آتش نشانی بوشهر نیروهای این ایستگاه به محل اعزام می‌شوند.

اما به دلیل این که تجهیزات هیدرولیک این ایستگاه ندارد فقط به عنوان شاهد ماجرا و کنترل کننده صحنه در آنجا قرار می‌گرفتیم.

در عملیات آتش سوزی ساختمان اسکان عالیشهر بود که دو نیرو به دلیل نداشتن دستگاه تنفسی مناسب و به تعداد نفرات راهی بیمارستان شدند تا بعد از این قضایا یک دستگاه تنفسی دیگر به ایستگاه اضافه شد.

خوشبختانه در سال‌های اخیر عالیشهر با پیشرفت اجتماعی مناسب و افزایش جمعیت دارای ساختمان‌های بالاتر از 4 طبقه شده اما در بحث ایمنی بسیار ضعف دارد یک خودرو بادسان با موتور پمپ بسیار ضعیف به چه نحو می‌تواند ساختمان 8 طبقه را پوشش دهد اگر شلنگ‌های آتش نشانی نیز برسد هر بار اعلام شد با یک جواب روبه رو شدیم آتش نشانی بوشهر همکاری می‌کند حرکت از ایستگاه باغ زهرا بوشهر تا دورترین نقطه عالیشهر 20 دقیقه طول می‌کشد و در ساعاتی از روز است که ترافیک بسیار زیاد نیست.

آبرسان آتش نشانی و مشکلات دیگر

بحث آبرسان آتش نشانی عالیشهر یک خودرو نیسان مدل 82 با گنجایش آب 1700 لیتر داراست که مجموعه آب دو دستگاه خودرو آتش نشانی به حدود  4 هزار و 500 لیتر می‌رساند که نیاز یک شهر با این وسعت بیشتر از این مقدار خواهد بود.

بدتر از آن خودرو نیسان دارای مشکلات زیادی است که شامل اشکال در سیستم موتوری، اشکال در سیستم برقی، اشکال در سیستم فرمان و ترمزی که هیچ وقت نگرفت و بدنه‌ای پوسیده که هر روز منتظر این هستیم که این خودرو خود دچار سانحه شود.

اینها بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های کارکنان ایستگاه آتش نشانی عالشهر بوشهر است که با وجود تراکم نسبتا زیاد جمعیت در این شهرک انتظار است مسئولان با نگاه بهتری به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

بی شک نبود امکانات لازم برای آتش نشانی، در صورت بروز حادثه می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول