اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس:

ادامه دیوار مرزی در سیستان با دقت کشیده شود

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دیوار مرزی در بخش‌هایی از نوار مرزی منطقه سیستان که تاکنون انجام نشده، باید با دقت و استفاده از تجربه‌های گذشته محقق شود.

ادامه دیوار مرزی در سیستان با دقت کشیده شود

حلیمه عالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زابل، اظهار داشت: در بخش دیگر نوار مرزی شمال استان که دیوار بتنی کشیده نشده است باید تدبیر شود، مکان ایجاد دیوار و جانمایی برجک‌ها برنامه‌ریزی شود تا تجارب تلخ قبلی تکرار نشود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه مشکلات ناشی از دیوار امنیتی مرز ایران و افغانستان افزود: با ایجاد این دیوار ضرایب امنیتی منطقه ارتقا یافت و موارد آدم‌ربایی و تهدید‌های امنیتی نیز کاهش یافت، ولی از طرفی این دیوار نقاط ضعفی هم دارد که باید بررسی و رفع شود.

این مسئول جایگیری دیوار مرزی در داخل خاک ایران را نقطه ضعف آن دانست و تصریح کرد: این موضوع باید کارشناسی می‌شد تا مکان دیوار و برجک‌ها در نقطه صفر مرزی قرار می‌گرفت نه اینکه 4000 هکتار از بهترین اراضی دشت سیستان در آن سوی دیوار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این موضوع مشکلاتی را برای مرزبانی و خود مردم هم ایجاد کرده است، مردم به لحاظ رفت‌آمدی در برخی مواقع دچار مشکل می‌شوند و این موضوع باید حل شود.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در زمینه دلیل جایگیری دیوار در مکان کنونی، تاکید کرد: شاید مشکلات ناشی از دیوار امنیتی به دلیل آن است که به آن توجه نشده، یا زبان گویای مردم سیستان کوتاه بوده است.

عالی با اشاره بر اینکه بازارچه‌های مرزی شمال استان تنها راه ارتزاق مردم است، بازگشایی بازارچه‌های مرزی تعطیل در شمال استان را عامل جلوگیری از مهاجرت مردم به سایر نقاط کشور دانست.

این مسئول تحمل خشکسالی 16 ساله کشاورزان سیستان را ستودنی ارزیابی کرد و امید معیشتی آنان در شرایط جاری را به فعالیت‌ در بازارچه‌های مرزی دانست و متذکر شد: تعطیلی تعدادی از بازارچه‌های مرزی شمال استان یک تهدید جدی است و باید با تدبیر ویژه برطرف شود.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول