اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشاره به تجزیه شهرستان دشتی

امام جمعه شهرستان خورموج: کسی را به ایجاد تنش و تجمع دعوت نکردیم

امام جمعه شهرستان خورموج با اشاره به تجزیه شهرستان دشتی گفت: ما هیچ وقت کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم و این حقی است که ما از مجاری قانونی پیگیری کرده و می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان خورموج: کسی را به ایجاد تنش و تجمع دعوت نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آخرین هفته ماه مبارک رمضان در آیین عبادی سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه خورموج که در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به برگزاری ایام لیالی قدر اشاره کرد و گفت: از وعاظ، سخنرانان و روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم تقدیر و از حضور اقشار مردم در محفل تشکر می‌کنم.

امام جمعه شهرستان خورموج به روز جهانی قدس اشاره کرد و از حضور گسترده مردم روزه دار شهرستان دشتی در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

مصلح به بحث فلسطین، ضرورت مقابله با استکبار جهانی و داشتن روحیه استکبار ستیزی اشاره و خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس از اصول اولیه و خدشه ناپذیر انقلاب شکوهمند اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: روز جهانی قدس یادگار حضرت امام (ره) که مایه تقویت قلب همه نهضت‌های آزادی بخش، مبارزین، محرومین و مستضعفین و همه مسلمانان مظلوم عالم مخصوصا مردم مبارز و مقاوم فلسطین، لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی است.

مصلح یادآور شد: امروز امت اسلامی به ویژه مردم مسلمان فلسطین احساس تنهایی نمی‌کنند و هر سال شاهد افزایش جمعیت انبوه چند میلیونی در کشور و حتی در سراسر دنیا علیه رژیم اشغالگر قدس هستیم.

وی اضافه کرد: از روحانیون، دانشجویان، دانشگاهیان، مدیران، بازاریان، کسبه، کارگران،کشاورزان، برادران، خواهران جوانان عزیز اعم از دختر و پسر و نیروهای نظامی و انتظامی که در این مراسم شرکت کرده‌اند تقدیر می‌کنم.

مصلح به سالروز شهادت شهید شیخ فضل ‌الله نوری اشاره کرد و گفت: شیخ فضل الله نوری از جمله روحانیونی بود که در پیروزی نهضت مشروطه نقش مهمی ایفا کرد و شخصیتی بود که بنای مخالفت خود را با روشنگری غرب گذاشت و امروز بیداری، هوشیاری و بصیرت ما را می‌طلبد که اجازه تکرار مشروطیت را ندهیم.

خطیب نماز جمعه خورموج به ششم آگوست سالروز کشته شدگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا ‌کشوری که خود اولین استفاده کننده از سلاح اتمی در هیروشیماست و این حادثه بیش از 160 هزار کشته و مجروح برجای گذاشت.

وی افزود: آمریکا ناقض حقوق بشر است اما خود را حامی بشر معرفی می‌کند در حالی که آمریکا سیاه‌ترین پروند نقض حقوق بشر را دارد.

مصلح گفت: امروز نیز آمریکا از تروریست‌ها در سوریه، افغانستان، عراق، مصر و درکشورهای مختلف حمایت می‌کند باز هم می‌آید حزب‌الله لبنان را به جرم دفاع از تمامیت ارضی سرزمین لبنان و به جرم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: کسی که تمام وجودش خون آلود است و همچنان این سیاست را دنبال می‌کند چطور می‌تواند از حقوق بشر حرف بزند.

امام جمعه شهرستان خورموج با اشاره به 17 مردادماه سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان خاطرنشان کرد: شهید صارمی در راستای انجام وظیفه خطیر خبرنگاری در سال 77 در مزار شریف افغانستان به همراه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی توسط طالبان به شهادت رسیدند.

وی افزود: طالبان که دست پرورده آمریکاست در سرزمین قطر دفتر بازگشایی کردند و امروز آمریکا با طالبان همکاری تنگاتنگی دارد.

مصلح ضمن گرامیداشت سالروز این شهدا، روز خبرنگار را به همه اصحاب و رسانه و خبرنگاران تبریک گفت.

وی یادآورشد: نماز عید سعید فطر ساعت 7 صبح در استادیوم تختی خورموج برگزار می‌شود و زکات فطره برای هر نفر مبلغ 3 هزار تومان است.

امام جمعه شهرستان خورموج به بحث تجزیه شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: ما هیچ وقت کسی را دعوت به ایجاد تنش و تجمع نکرده‌ایم و این حقی است که ما از مجاری قانونی پیگیری کرده و می‌کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان هم پیگیری کردند و ما فکر می‌کردیم که فرماندار محترم در جریان این قضیه بوده باشد اما ماهیت کار اینگونه نیست.

مصلح اضافه کرد: در هر شهرستانی که می‌خواهند تجزیه یا انتزاعی صورت گیرد کارشناسان حضور پیدا می‌کنند و اگر شرایط شهرستان شدن را از لحاظ قانون که جمعیت، سرزمین، امکانات و زیر ساخت‌ها داشته باشند این کارها را انجام می‌دهند.

وی افزود: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به حقوق مسلم مردم برسیم تا شهرستان دشتی با قدمت خودش همچنان دشتی باقی بماند.

مصلح گفت: آقایان می‌گویند هر چه شهرستان‌ها بیشتر باشد اعتبارات بیشتری به استان داده می‌شود و استدلال‌های آن عزیزان است و ما این استدلال‌ها را قبول نداریم و از دیدگاه خودم با تجزیه شهرستان مخالف هستم.

وی بیان داشت: انشالله آنچه به نفع مردم شهرستان بزرگ، اصیل و قدیمی دشتی و مردم کاکی، شنبه و طسوج و سایر مناطق است رقم بخورد.

مصلح از خدمات مجموعه دولت‌های نهم و دهم تقدیر و برای دولت جدید نیز آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/66001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول