اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

6 عضو شورای اسلامی دشتی خواستار شدند

جلوی تجزیه شهرستان دشتی گرفته شود

شش نفر از اعضای منتخب شورای اسلامی دشتی در نامه‌ای خطاب به استاندار بوشهر خواستار جلوگیری از تجزیه شهرستان دشتی شدند.

جلوی تجزیه شهرستان دشتی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار فارس در دشتی قرار داده شده است، آمده است: در روزهای اخیر در پی انعکاس خبری مبنی بر تجزیه شهرستان فرهنگی و مذهبی دشتی موجی از نگرانی و دلواپسی افکار عمومی شهرستان دشتی را مشغول خود کرده است که با عنایت به بی سابقه بودن آن بازبینی این انتزاع و توقف آن نخستین و فوری‌ترین خواسته مردم این شهرستان است.

در ادامه این نامه آمده است: در تقسیم بندی اولیه حوزه بخش کاکی و خورموج که باعث شده تمام رونق اقتصادی از جمله خلیج فارس، پارس شمالی، معدن نمک و خیلی از موارد اقتصادی دیگر شهرستان به خود کاکی واگذارشده در ضمن کوه سیاه که متعلق به خورموج است و دارای پتانسیل‌های بالقوه‌ای مانند چاه نفت و معدن‌های گران قیمتی مثل اورانیوم است نیز از دست شهرستان دشتی خارج شده است ضمن اینکه از جنوب شهرستان هم تفکیک جغرافیایی صورت گرفته است.

این نامه می‌افزاید: با این تقسیم بندی که صورت گرفته از دریا تا منابع اقتصادی گرفته از حوزه شهرستان دشتی حذف شده است و جز فقر و تهیدستی برای مردمان این شهرستان در آینده چیزی نخواهد بود.

در این نامه آمده است: جناب آقای استاندار جهت استحضار جنابعالی، شهرستان دشتی با پیشینه تاریخی و فرهنگی تنها دارای طول و عرض جغرافیایی موجود ناشی از تقسیمات کشوری نیست بلکه پهنه‌ای غنی از آداب، عادات، رسوم، هنجارها، ارزش‌ها و مناسبات انسانی است که بارزترین نمونه آن لهجه دشتی بوده که حتی در مناطق پیرامونی این خطه شاهد تکلم مردم به این لهجه اتحادآور می‌باشیم که در این بخش از ایران اسلامی، ورای تقسیمات ظاهری به حیات بالنده خود ادامه می‌دهد و هر گونه تحرک تفرقه آمیز تنها زخم‌ها و دو دستگی‌های فرهنگی را بجای خواهد گذاشت که ممکن است پس از سال‌ها التیام نیابد و بهبود نپذیرد.

این نامه یادآورمی‌شود: جناب آقای حسنوند ضمن امید به تداوم حضور حضرتعالی در استان باید توجه داشت که دیر یا زود دوره مدیریت جنابعالی در سطح استان پایان می‌پذیرد و در سنگرهای دیگر در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهید بود که امید است همواره موفق باشید و از این رو هر گونه اقدام و حرکت در مدت باقیمانده که موجب ایجاد التهابات اجتماعی و فرهنگی شود زیبنده مدیری خادم و ارزشگرا همچون شما که در همین مدت کوتاه خدمت نامی نیک از خود به جای گذاشته‌اید نیست.

در نامه اعضای منتخب شورای شهر دشتی آمده است: لازم به یادآوری است که هم افزایی نیروهای نخبه و تحصیل کرده منطقه همواره از فاکتورهای پیشرفت این منطقه بوده که در صورت تفکیک یقینا این اتحاد فکری نیز دچار تزلزل خواهد شد.

این نامه می‌افزاید: نکته مهم دیگر که به تبع بازخوردهای اجتماعی و قومی مرزبندی‌های جغرافیایی جدید حادث خواهد شد وقوع مشکلات و مسایل امنیتی است که یقینا در آینده این منطقه را دچار مشکلات عدیده و غیر قابل جبران خواهد کرد بنابراین با توجه به نظر جنابعالی بر همدلی ساکنین استان بوشهرو با در نظر داشتن اینکه هیچ کس مایل نیست نام استانداری زحمت کش همچون شما با اینگونه تحرکات تفرقه افکانه دارای تقارن باشد.

این نامه یادآور شد: با توجه به اینکه بحث انتزاع اخیر و التهابات ناشی از آن هر چند مدت یکبار در شهرستان‌های مختلف استان در حال وقوع است به نمایندگی از مردم شریف و ولایت مدار شهرستان دشتی و بنا به درخواست‌های مکرر ساکنین این منطقه و توابع اطراف از حضرتعالی خواهشمندیم دستور توقف تجزیه جغرافیایی شهرستان دشتی را صادر فرمایید.

در پایان این نامه آمده است: ضمن یادآوری تاکید حضرتعالی بر اتحاد و همدلی مردم استان بوشهر با توجه به اینکه این تفکیک جغرافیایی که یقینا تفکیک عقاید و هنجارها و از بین رفتن همدلی حاضر را در پی خواهد داشت که این امر خواسته شما نیست امید است شان جنابعالی و دولت محترم با خاطراتی مکدر خدشه دار نشود و تصمیم و اقدام حضرتعالی برگ سبز دیگری بر خدمات ارزنده دولت‌های نهم و دهم باشد.

انتهای پیام/66001/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول