اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تحریم در کنار مذاکره نمودی از نفاق امریکاست

امام جمعه اردبیل گفت: تحریم در کنار مذاکره نفاق و تزویر امریکای جنایتکار را نشان می‌دهد و بیش از گذشته پرده رسوایی آنها را باز می‌کند.

تحریم در کنار مذاکره نمودی از نفاق امریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با یادآوری اینکه مذاکره با امریکا بر مبنای انرژی هسته‌ای یک دروغ مطرح شده از سوی نظام سلطه است اظهار داشت: امریکا رابطه خود را با ایران هرگز بر مبنای انرژی هسته‌ای بنا نمی‌کند بلکه علاقمند است تا ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد تا امنیت این رژیم جعلی و غاصب تامین شود.

وی ادعای سران امریکا را در این باب یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنها خود اعتراف می‌کنند که تمام تحریم‌ها علیه ایران با حل مشکل رژیم صهیونیستی و تامین امنیت آن از سوی ایران برطرف خواهد شد و تا زمانی که ایران رژیم صهیونیستی را غده سرطانی می‌داند و رابطه با آن را نمی‌پذیرد امکان برقراری رابطه ایران و امریکا وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، واهمه دیگر امریکا را الگو شدن ایران در منطقه و بین ملت‌های جهان توصیف کرد و بیان داشت: ما زمانی می‌توانیم سخن از مذاکره با امریکا بزنیم که این کشور مانند سایر کشورها در پای مذاکره با ادعای ابرقدرتی و زورمدارانه ننشیند و در مقابل منافع ملی ایران را محترم بشمارد.

عاملی با اشاره به اینکه در 34 سال گذشته خیری از امریکا ندیدیم و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مذاکره با امریکا مسئله مرگ و زندگی است تصریح کرد: آنها در حالی دم از سازش و مذاکره می‌زنند که چهارشنبه گذشته تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده و هیچ محلی برای مذاکره و سازش باقی نگذاشتند.

وی با بیان اینکه امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست اضافه کرد: اگر از روی انفعال با شیطان بزرگ سخن بگوئیم آنها بر ما مسلط می‌شوند و سخنان اخیر سران امریکا نشانی از خصومت واقعی آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه اضافه کرد: عده‌ای در داخل برای امریکا آدرس اشتباه می‌دهند و با سیاه‌نمائی سعی می‌کنند سازش با امریکا را به میان بکشند در حالی که تحریم معدنی و ساخت و ساز این کشور خنده‌آور است چرا که ملت ما نیازی به فناوری‌ها و امکانات غرب در این حوزه ندارند.

عاملی تحریم در کنار مذاکره را نمایشی از نفاق و رسوائی امریکا و صهیونیسم توصیف کرد و ابراز داشت: امریکا بسیار علاقمند است تا در این ماجرا ایران را مستاصل نشان دهد و روح مقاومت و وحدت را بشکند.

وی با بیان اینکه در انتخابات 24 خرداد خون تازه‌ای به پیکره انقلاب اسلامی تزریق شده اضافه کرد: تحریم‌های غرب در حال حاضر ایران را به سمبل مقاومت تبدیل کرده است.

مذاکره در خاورمیانه بدون حضور ایران محکوم به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نوع دوم مذاکرات با زور و اکراه اشاره کرد و گفت: امریکا تعدادی از سران احزاب و گروه‌های فلسطینی را به پای مذاکره کشانده است تا شاید با دزد خانه آنها سازشی صورت گیرد در حالی که این مذاکره و سازش تحمیلی و زورمدارانه پذیرفتنی نیست.

این مسئول با اعلام اینکه امریکا با همراهی آل‌سعود با تانک و گلوله سعی می‌کند دم از دموکراسی و آزادی بزند بیان داشت: امریکا و اروپا در حالی حزب‌الله را در ردیف تروریست‌ها می‌دانند که خودشان از یک تروریست دولتی حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات اجباری بیش از 50 سال است که حاصلی برای فلسطینی‌ها جز فقر و فشار و تهدید به دنبال نداشته ادامه داد: تحقیقات محققان نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد و شمارش معکوس برای از بین رفتن این رژیم آغاز شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب نیز خبر از انحلال و محو شدن صهیونیسم داده‌اند گفت: ممکن است این کار به طول بینجامد اما محقق شدنی است.

امام جمعه اردبیل تمام تلاش امریکا را در خاورمیانه ایجاد حاشیه امنیت برای رژیم صهیونیست توصیف کرد و افزود: مصر برای این کشور یک معبر حیاتی است و به همین دلیل از دست دادن مصر برای امریکا و صهیونیسم یک خواب پریشان و بسیار سهمناک است.

این مسئول با بیان اینکه هر مذاکره در خاورمیانه بدون حضور ایران محکوم به شکست است ابراز داشت: به رغم قدرتمندی ایران و نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی شاهد خیانت کشورهای منطقه هستیم که به مانند نمونه آذربایجان 40 درصد انرژی و نفت صهیونیسم را تامین می‌کند.

وی سکوت سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت را خفت‌بار خواند و تصریح کرد: تا رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است این منطقه هرگز روز صلح و آرامش را نمی‌بیند.

نظارت همگانی جامعه را واکسینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی با یادآوری اینکه نظارت همگانی و حساسیت افراد جامعه در برابر گناه و معاصی می‌تواند به زدودن آثار آن کمک کند افزود: نباید در برابر اهل گناه بشاش و گشاده‌رو بود.

وی با بیان اینکه این نظارت همگانی می‌تواند واکسینه در جامعه ایجاد کند یادآور شد: نباید از موکول کردن کار به همدیگر از این وظیفه خطیر حذر کنیم.

خطیب جمعه اردبیل با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری برنامه‌های شب قدر در مصلای اردبیل نزدیکی عید فطر را به عنوان یوم‌الجوایز یادآور شد و اذعان داشت: خداوند در شب عید فطر به اندازه تمام ماه مبارک رمضان انسان گناهکار را از آتش و دوزخ نجات می‌کند که احیای این شب بسیار مهم است.

انتهای پیام/62003/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول