اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

ائمه جمعه وامدار دولت‌ها نیستند

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: ائمه جمعه وامدار دولت‌ها نبوده و هر دولتی که بیاید آنان کار خودشان را انجام می‌دهند.

ائمه جمعه وامدار دولت‌ها نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در آخرین جلسه شورای اداری این شهرستان در دولت دهم با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر برای مدیریت در حکومت اسلامی گفت: محکم‌ترین سند برای ارائه مدیریت دینی همین نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر بوده که آن حضرت نگاشتند.

وی افزود: اگرچه مالک اشتر به خاطر شهادت نتوانست این سند را اجرا کند، لیکن این سند ماندگار شده و حتی سازمان ملل این نامه را به رسمیت شناخته و آن را در مدیریت بسیار راه‌گشا دانسته است.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به 2 موضوع سوءظن و حسن ظن اظهار کرد: انسان باید همواره به خدا حسن ظن داشته باشد چرا که سوء زن به خدا گناه کبیره بوده از این رو باید همواره در امور به خدا اعتماد کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌هایی که به خدا توکل داشته از اعتماد بالایی برخوردار هستند، گفت: کسی که سوءظن دارد همواره دغدغه و اضطراب داشته از این رو لازم است تا در تمامی امور کارهای خود را با توکل بر خدا و حسن ظن انجام دهیم.

امام جمعه بجنورد، حرص، طمع در کسب مال و روزی، حرص در جاه و مقام را از ریشه‌های سوءظن به خداوند برشمرد و گفت: مسئولیت و پست‌ها صرفاً برای خدمت است و تا زمانی که لباس خدمتگزاری را داریم باید در خدمت مردم بود و زمانی که این مسئولیت از ما گرفته می‌شود، باید خوشحال باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های مدیریت دینی را داشتن حسن ظن و حسن خلق نسبت به زیرمجموعه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر غیر از این در مدیریت باشد، فاجعه بار خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی از بدگمانی به عنوان یک آفت برای مدیر یاد کرد و گفت: بایستی مدیران خوش‌بین باشند و چیزی جز حسن خلق، حسن نیت و خوش‌رفتاری در مجموعه کارکنان نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه ما اگر چه فساد هم هست، لیکن جنبه اصلاح غالب‌تر بوده، اظهار کرد: جامعه به سمت خوبی‌ها پیش رفته و با وجود مشکلات فضا به سمت اصلاح و ارتقا حرکت می‌کند و به فرموده امام (ره) اگر فضای غالب جامعه فضای سالمی بود باید سوءظن را کنار گذاشت چرا که سوءظن خودش ظلم بزرگی است.

به گزارش فارس، در این آیین با قدردانی از خدمات مدیران پیشین اداره آب و فاضلاب و همچنین ثبت‌احوال بجنورد به ترتیب محمد نوری و یدالله مجیدیان به عنوان روسای این ادارات معرفی شدند.

انتهای پیام/63002/ر30/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول