اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم ابرکوه پایداری خود را به رخ سرو 4500 ساله کشیدند

امروز مردم ابرکوه با به رخ کشیدن پایداری خود برای سرو کهنسال ابرکوه که نماد استقامت ایرانیان لقب یافته است، حماسه سیاسی پرشکوه دیگری را رقم زدند.

مردم ابرکوه پایداری خود را به رخ سرو 4500 ساله کشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب بار دیگر به گوش جان شنیده شد و مردم وفادار ایران اسلامی و کسانی که کلام این مرد روحانی در حمایت از مظلوم را به جان شنیده بودند با پای دل عازم خیابانها شدند.

مردم شهرستان ابرکوه نیز از ساعتی قبل از برگزاری راهپیمایی روز قدس خود را به محل های اعلام شده برای شروع راهپیمایی در گوشه گوشه شهرستان و حتی در روستاها رسانده بودند.

اوج حماسه مردمی در مرکز شهرستان اتفاق افتاد. آنجا که مناره‌های مسجد جامع کهن شهر برای چندمین بار باز هم در اوج، حرکت مردم شهرستان در حمایت از اهداف انقلاب را به نظاره نشست.

انبوه پلاکاردها و حضور مردمی نشان از روزی حماسی داشت.

کودکان دست‌نوشته‌های خود را بر قامت بلند کرده بودند و پرچم‌های آمریکا و اسراییل را بر خاک می‌کشاندند.

مادران نیز با در آغوش داشتن فرزندان خود در گرمایی که نفس‌ها را در سینه حبس کرده بود به آنان درس آزادگی می‌آموختند و کودکان با سربندها و پرچم‌هایی که بر سینه و دست داشتند به تمرین نبرد در جنگی نابرابر با اشغالگری پرداختند.

راهپیمایان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بر این نکته تأکید کردند که حماسه مردم ایران در دفاع از آرمان فلسطین یک اصل نهادینه شده در جامعه ایران اسلامی است.

یکی از راهپیمایان اظهار داشت: اوج غرور من آنجاست که می‌بینم رسانه‌های خارجی عمدتأ معاند با اهداف مردم فلسطین هم برای به ثبت رساندن حماسه مردم ایران به کشور ما می‌آیند.

وی افزود: آنان با وجود سانسورهایی که اعمال می‌کنند، نمی‌توانند این اخبار را از رسانه‌های خود حذف کنند زیرا مردم جهان و حتی مردم کشور خودشان نیز خواستار آگاهی از این گزارش‌ها هستند.

اکرمی، یکی دیگر از شرکت کنندگان راهپیمایی امروز نیز گفت: فرزندان خود را برای تحقق عدالت تقدیم کرده‌ایم و برای تحقق عدالت و مقابله با کسانی که دنیا را برای خود و برای رسیدن به اهداف خود می‌خواهند، ایستاده‌ایم.

راهپیمایان روز جهانی قدس در شهر ابرکوه بعد از گذر از خیابان شهید بهشتی وارد خیابان سرو ابرکوه شدند و سپس به سمت مسجد مصلی حرکت کردند تا اقامه کننده نماز پرشکوه جمعه شهرستان باشند.

انتهای پیام/2464/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول