اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة ‌المصطفی العالمیه:

شرکت در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است

عضو هیئت علمی جامعة ‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه روز قدس حمایت از مسلمانان و مظلومان در مقابل دشمنان است، گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس برای همه مسلمانان یک واجب شرعی محسوب می‌شود.

شرکت در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز قدس بیان داشت: همان‌گونه که نبی مکرم اسلام فرمودند کسی که شب خود را صبح کند و به امور مسلمین توجه نداشته باشد مسلمان نیست بنابراین وظیفه داریم به وضعیت سایر مسلمانان جهان توجه داشته باشیم.

وی افزود: در زمان ما کشور فلسطین از مظلوم‌ترین کشورهای مسلمان‌نشین است که ده‌ها سال زیر چکمه‌های استبداد و اشغال رژیم صهیونیسم قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: شیعیان باید با فلسطینی‌ها ابراز همدردی کرده و با شرکت در راهپیمایی روز قدس حمایت خویش را از ایشان اعلام کنند.

وی شرکت در راهپیمایی روز قدس را نوعی نهی از منکر و واجب شرعی ذکر و تصریح کرد: با شرکت در راهپیمایی روز قدس و با مشت‌های گره کرده انزجار خود را از ظلمی که علیه زنان و کودکان بی‌گناه روا داشته می‌شود اعلام می‌کنیم.

غرویان اضافه کرد: شعارهایی که نفرت ما را از رفتارهای خصمانه اسرائیل و همدستانش در راهپیمایی روز قدس نشان دهد خود عامل ناراحتی دشمن را فراهم می‌کند.

وی حمایت از مظلوم را واجب شرعی دانست و گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام حمایت از مظلوم و نفرت از ظالم است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: شرکت نکردن در راهپیمایی روز قدس نشانه حمایت از رفتارهای وحشیانه دشمنان است که موجب به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در جهان می‌شود.

وی با اشاره به یکی از احادیث حضرت علی (ع) در ارتباط با حمایت از مظلوم بیان داشت: در هر نقطه‌ای که ظالمی باشد و به مظلومی ظلم کند باید از مظلوم چه مسلمان باشد چه غیر مسلمان در سراسر جهان حمایت کرد.

غرویان ادامه داد: آنچه مردم فلسطین را از سایر مسلمانان جهان جدا می‌کند آوارگی در وطن، تجاوز دشمن به حریم امن خانه، به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان است که همه این وقایع را اسرائیل اشغالگر بر ایشان تحمیل کرده است.

وی مظلومیت مسلمانان فلسطین و ظلم اسرائیل را مثال زدنی عنوان و بیان کرد: در عین حمایت از فلسطینی‌ها نباید حمایت از سایر مظلومان جهان را از یاد ببریم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ‌العالمیه در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: حضور کم‌رنگ در راهپیمایی روز قدس موجب پرخاش بیشتر دشمن به مسلمانان می‌شود ولی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس موجب در هم شکسته شدن غرور کاذبی است که دشمن برای خود ترسیم کرده است.

انتهای پیام/78005/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول