اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه ملی در همه استان‌های کشور

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: بر اساس مصوبه هیئت امنای این سازمان که به امضای رئیس جمهور رسیده است، مقرر شد که در تمامی استان‌ها مرکز اسناد و کتابخانه ملی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی کتابخانه ملی در همه استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، اسحق صلاحی در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: کتابخانه ملی سازمانی علمی، آموزشی، تحقیقاتی و خدماتی است که دارای وظایف حاکمیتی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 2.5 میلیون جلد کتاب، 2 میلیون نشریه و 2 میلیون منابع غیر کتابی در این مرکز نگهداری می‌شود.

این مسئول بیان داشت: هم‌اکنون نزدیک به 700 میلیون برگ سند دولتی در سازمان وجود دارد که قدیمی‌ترین سند دولتی مربوط به دوره ایلخانیان می‌شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با توجه به اینکه برخی از اسناد ملی، هویت بومی و منطقه‌ای دارند، بر اساس مصوبه هیئت امنای سازمان که به امضای رئیس جمهور رسیده است، مقرر شد که در تمامی استان‌ها مرکز اسناد و کتابخانه ملی راه‌اندازی شود تا دسترسی محققان و صاحب نظران و علاقه‌مندان در استان‌ها به این اسناد و مدارک به شکل بهتر و سهل‌تری صورت بگیرد.

وی افزود: استان قزوین یازدهمین استانی است که این مرکز در آن راه‌اندازی می‌شود و با ساختمانی که شهرداری قزوین در اختیار این مرکز قرار داده است در آینده نزدیک این مرکز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

گفتنی است در این دیدار حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی به عنوان سرپرست این مرکز در استان معرفی شد.

انتهای پیام/2667/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول