اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تحویل 18 هزار واحد دامی به زلزله‌زدگان ارسباران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تحویل بیش از 18 هزار و 199 واحد دامی به زلزله‌زدگان ارسباران خبر داد.

تحویل 18 هزار واحد دامی به زلزله‌زدگان ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با مدیران بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی که با هدف بررسی آخرین وضعیت ساخت اماکن دامی مناطق زلزله‌زده برگزار شده بود در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از 12هزار واحد پیش ساخته دامی توسط بنیاد بتن و سپاه عاشورا، تاکنون 10 هزار و 750 واحد دامی تحویل آسیب‌دیدگان از زلزله شده است، افزود: به زودی یک‌هزار و 250 واحد باقی مانده نیز تحویل زلزله‌زدگان می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد واحد دامی پیش ساخته مبلغ 360 میلیارد ریال اختصاص یافته بود، اظهار کرد: برای ساخت هر واحد دامی پیش ساخته در مناطق زلزله‌زده 30 میلیون ریال هزینه شده است که به صورت بلاعوض به روستاییان زلزله‌زده اعطا شده است.

محمدیان با بیان اینکه برای ایجاد 18 هزار پرونده واحد دامی دائمی نیز 50 میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد به هر واحد اختصاص داده شده است، افزود: از این میزان تاکنون 14 هزار و 818 پرونده در بانک کشاورزی عقد قرارداد شده است و از این میزان، 13 هزار و 957 بهره‌بردار در مناطق زلزله‌زده موفق شده‌اند اولین قسط خود را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 24 نفر از این تعداد با انجام دیوار چینی و ستون‌گذاری واحدهای دامی‌شان توانسته‌اند دومین قسط خود را از بانک عامل اخذ نمایند افزود: از این میزان بیش از 6 هزار و 449 نفر موفق شده‌اند با انجام سقف‌کاری و آویختن در و پنجره واحدهای دامی، قسط سوم و آخر خود را اخذ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از 861 بهره‌برداری که در بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات عقد قرارداد نموده و تاکنون موفق به دریافت اولین قسط خود نشده‌اند در صورت عدم اقدام با 3 هزار پرونده تشکیل شده باقی‌مانده جایگزین خواهند شد، افزود: همچنین لازم می‌دانم به صاحبان 4 هزار و 900 پرونده‌ای که قسط اول خود را دریافت کرده و هنوز برای احداث واحدهای دامی خود اقدامی نکرده‌اند هشدار دهیم که در صورت خودداری از ادامه ساخت واحدهای دامی، بانک عامل مجبور خواهد بود پس از ارسال اخطار مکتوب، نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.

انتهای پیام/60002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول