اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام شهادت علی‌بن‌ابیطالب (ع)

چند طرح فرهنگی در زرند افتتاح شد

همزمان با ایام شهادت مولی‌الموحدین علی‌بن‌ابیطالب (ع) چند طرح فرهنگی در دهستان سربنان زرند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

چند طرح فرهنگی در زرند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، همزمان با ایام شهادت حضرت علی‌بن‌ابیطالب (ع) چند طرح فرهنگی در روستای برفوئیه دهستان سربنان زرند با حضور امام جمعه زرند و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی‌، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خانه عالم روحانی شهید احمد حسنی و آشپزخانه مسجد ولی‌عصر (عج) روستای برفوئیه دهستان سربنان زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت‌.

علی مهدی‌آسا از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی و مسئول هیئت امنای مسجد ولی‌عصر (عج) این روستا به خبرنگار فارس گفت: خانه عالم روحانی شهید حسنی و آشپزخانه مسجد در مجموع با زیربنای 145 متر مربع با هزینه یک میلیارد ریال و با مشارکت خانواده شهدا، خیران و اهالی روستا احداث شده است.

وی ابراز داشت: روحانی شهید احمد حسنی در 22 بهمن 64 در عملیات والفجر 8 به درجه شهادت نائل آمد.

مهدی‌آسا با بیان اینکه مردم این روستا از عرق مذهبی بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: کمک 100 میلیون تومانی ساکنان روستا که از تمکن مالی چندانی برخوردار نیستند، مؤید این مطلب است که مردم متدین این روستا توجه ویژه‌ای به اماکن مذهبی داشته و در برنامه‌های مذهبی حضور و مشارکت بسزایی دارند.

همچنین عملیات احداث کتابخانه شهدا دهستان سربنان با مشارکت خانواده روحانی شهید حسنی آغاز شد.

حجت‌الاسلام احمد رحمانی مسئول مؤسسه فرهنگی تبلیغی امام صادق (ع) دهستان سربنان اظهار داشت: این کتابخانه با زیربنای 500 متر مربع در روستای قنات‌البشر این منطقه احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: دهستان سربنان در دوران دفاع مقدس 75 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد پنج شهید روحانی هستند که از افتخارات مردم این منطقه است.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه زرند نیز با تسلیت ایام شهادت جانسوز حضرت علی (ع) مردم منطقه سربنان را مردمی متدین و وفادار به اسلام و انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت اندک مردم روستا که حدود 50 خانوار دائمی هستند، اما مشارکت بسیار ارزشمندی در ساخت و ساز اماکن مذهبی و برگزاری مراسمات مختلف مذهبی دارند.

وی از مشارکت جدی مردم در ساخت خانه عالم و فعالیت‌های مذهبی از جمله بهسازی مسجد در این روستا قدردانی کرد و توفیق بیش از پیش مردم ولایتمدار منطقه را برای پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت از خداوند متعال خواستار شد‌.

به گزارش فارس، در این مراسم مردم مؤمن و روزه‌دار روستای برفوئیه نماز مغرب و عشا را در مسجد ولی‌عصر (عج) برفوئیه به امامت حجت‌الاسلام کرمی‌پور امام جمعه زرند اقامه کردند.

انتهای پیام/80022/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول