اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان:

حضرت علی (ع) عدالت را نسبت به خودش سخت می‏گرفت

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان گفت: امیرالمومنین (ع) در رعایت عدالت حتی نسبت به خود نیز آنچنان سخت می‏گرفت که اجازه نمی‏داد نزدیک‏ترین افراد به ایشان کمترین توقعی بیش از شرع و دین داشته باشند.

حضرت علی (ع) عدالت را نسبت به خودش سخت می‏گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در جمع  مردم گرگان با نقل خاطره‏ای از شدت علاقه حضرت علی (ع) به رعایت عدالت اظهار داشت: روزی یک یهودی علیه آن حضرت شکایت کرد و ایشان در دادگاه نزد قاضی‏‌ای که خودش منصوب کرده بود حاضر شد.

وی افزود: قاضی با دیدن امیرالمومنین (ع) به او احترام گذاشت، اما آن حضرت ناراحت شد و گفت «چرا از من با احترام نام بردی و از او به شکل دیگر؟»

صلابت حضرت علی (ع) کلید شخصیت او بود

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این موقعیت و صلابت حضرت علی (ع) کلید شخصیت او بود.

نورمفیدی ادامه داد: به همین دلیل جنگ‏های جمل، صفین و نهروان که دردسرهایی برای اسلام و آن حضرت داشتند به راه افتادند.

وی با اشاره به شکل‏گیری گروه خوارج یادآور شد: در نهایت هم فردی از این گروه به ظاهر صلاح و در باطن خشک و غیرمنطقی که امروزه هم در جامعه وجود دارد با ضربت شمشیر بر فرق امیرالمومنین (ع) آن حضرت را در محراب عبادت به شهادت رساند، چون حق‏کشی را به هیچ وجه تحمل نمی‏کرد.

مردم مدینه خواستار مقابله معاویه با حضرت علی (ع) شدند

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مخالفان حضرت علی (ع) برای منصرف کردن وی نماینده‏ای نزد آن حضرت فرستادند و با پاسخ قاطعانه و منفی امیرالمومنین (ع) مواجه شدند گفت: ابن‏ابی‏الحدید در شرح نهج‏البلاغه آورده است که بعد از آن برخی از مردم مدینه برای معاویه که والی شام بود نامه فرستادند با این مضمون که «هر کاری می‏توانی بکن قبل از اینکه پسر ابیطالب از هر مالی که برای خود جمع کردی پوست تو را بکند».

نورمفیدی تاکید کرد: چنین عدالتی نه تنها فردی نیست، بلکه جنبه اجتماعی دارد و برای خیلی‏ها غیرقابل تحمل جلوه می‏کند.

وی در ادامه گفت: از آن حضرت وصایایی ذکر شده که در آنها مسلمانان را به تقوای الهی، نظم درکارها، اصلاح بین خود، کمک به ایتام، پیروی از قرآن، اقامه نماز و پرهیز از کینه و نفرت دعوت می‏کند.

حضرت علی (ع) با شهادت خود بشریت را یتیم کرد

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید نسبت به پروردگار ملاحظه داشته و تقوای الهی و نظم در امور را رعایت کنند.

نورمفیدی اضافه کرد: حضرت علی (ع) درباره پیروی از قرآن تاکید کردند مراقب باشید دیگران در عمل به قرآن از شما سبقت نگیرند.

وی اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) در آخرین لحظات زندگی وقتی چشمش به عالم بالا افتاد و صحنه‏های برزخ را دید این جمله را بر زبان آورد «برای همچین منازلی است که عمل‏کنندگان باید عمل کنند».

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن حضرت سپس شهادتین را گفت، با شهادت خود بشریت را یتیم کرد و عدالت هم دفن شد.

انتهای پیام/83003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول