اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

امام علی (ع) شهید عدالت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام علی (ع) در‌ مسیر عدل و عدالت به شهادت رسید.

امام علی (ع) شهید عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پیش از ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور امام جمعه‌، فرماندار، هیئت‌های مذهبی و مردم مومن و روزه‌دار کوهبنان مراسم عزاداری، مداحی و سخنرانی در جوار قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس و در حرم مطهر امام‌زاده سلیمانشاه این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی مالکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با تسلیت ایام شهادت ‌امیرالمؤمنان علی (ع) به گوشه‌ای از زندگانی این بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: امام علی (ع) پس از نبی مکرم اسلام برترین انسان‌ها و در حقیقت اشرف مخلوقات است، کسی که به عدل و عدالت فرمان می‌دهد و خود نیز طبق آن عمل می‌کرد و سرانجام در همین مسیر به شهادت رسید.

وی ابراز داشت: از صفات بارز ایشان شب زنده‌داری‌، دفاع از حقوق مظلوم‌، فتوت، اخلاص، شجاعت و مردانگی، مقام عرفانی، علم، عدالت، صبر، کمک به بینوایان و ساده‌زیستی است و ایشان از نظر قدرت سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی در زمان خود و قرن‌های بعد مثل و مانند نداشت و همین ویژگی‌هاست که وی را به عنوان بزرگترین و دانشمند‌ترین زمامدار تاریخ معرفی کرد.

مالکی تصریح کرد: مولای متقیان بیشتر دوران کوتاه خلافت خود را در جنگ با دشمنان اسلام، منافقان، خوارج و بدخواهان بود، اما از رسیدگی به امور مسلمانان، فقرا و نیازمندان جامعه غافل نشد به گونه‌ای که در اجرای دقیق مسایل اسلامی و حفظ حقوق مسلمانان لحظه‌ای آرامش نداشت‌.

وی گفت: حضرت علی (ع) با همه وجود خالصانه از حریم دین خدا و نبی مکرم اسلام حمایت کرد و در این راستا لحظه‌ای در آسایش نبود به ویژه در ایام پرمخاطره حکومت عدل گستر خوی که نظیر آن وجود نداشته است.

مالکی ابراز داشت: دوست و دشمن به فضائل مولای متقیان اشاره دارند و برای اینکه کلام و سخن آنان در دیگران اثر بگذارد، سعی دارند از کلمات گهربار و نورانی ایشان بهره ببرند‌.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول