اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه گرگان:

شب قدر زمان صیقل دادن دل‌هاست/ اطعام‎دهی به بیش از 3 هزار نفر از محل موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه شب قدر زمان صیقل دادن دل‌هاست، گفت: در لیالی قدر بانگ جرسی می‎آید که قلوب دلدادگان حضرت حق را مجذوب و رحمت واسعه الهی در این ایام شامل حال بندگان مخلص می‎شود.

شب قدر زمان صیقل دادن دل‌هاست/ اطعام‎دهی به بیش از 3 هزار نفر از محل موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد شامگاه چهارشنبه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع مردم گرگان ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین علی (ع)، اظهار داشت: در این شب‎ها پیوند انسان با قرآن و ثقل آن یعنی اهل‎بیت (ع) محکم‌تر می‎شود و هر کس به اندازه ظرفیت خویش شبهای قدر را احیا و به راز و نیاز با پروردگارش مشغول می‎شود تا از فیوضات معنوی ماه مبارک رمضان بهره‎مند شود.

امامزادگان و بقاع متبرکه ملجأ و پناهگاه مردم هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در دهه آخر ماه رمضان در مسجد اعتکاف می‎کردند به امید آنکه شب قدر را درک کنند لذا پیروان آن حضرت نیز باید هوشیار باشند و در سنگین‎تر کردن توشه اخروی و معنوی خود نهایت تلاش را کرده تا بیشترین بهره‎مندی را در این ایام داشته باشند.

سلیمانی‎فرد با اشاره به اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه ملجأ و پناهگاه مردم هستند، ابراز داشت: بقاع متبرکه در این روزها میزبان حضور عاشقانی است که با اشک و آه رسم بندگی به جای می‎آورند و در این میان حضور جوانان بسیار پررنگ است هرچند با ظواهر مختلفی در این مکان مقدس پای می‎گذارند اما با خلوص نیت و صفای دل، دست نیاز به سوی خالق بی‎نیاز بلند کرده و تمنای آرزوهای خوب و مقدرات نیکو می‎کنند.

وی با بیان اینکه رسالت ما در بقاع متبرکه سنگین‎تر شده است، افزود: باید خدمات مناسب‎تری را برای میهمانان خدا ارائه دهیم که در این راستا هماهنگی‎هایی با هیئت امنا، اعضای شورای فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت و افتخاری بقاع متبرکه انجام شده است تا برنامه‎های خوبی برای زائران تدارک ببینند.

برگزاری نمایشگاه و خیمه‎های معرفت در شب قدر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان از برگزاری نمایشگاه در شب‌های قدر خبر داد و گفت: با برپایی خیمه‎های معرفت، روحانیون و مبلغان دینی نسبت به پاسخگویی چهره به چهره، پاسخ به شبهات دینی و گفتمان اعتقادی مبادرت می‎کنند.

سلیمانی‎فرد بیان داشت: سعی ما بر این بوده در ایام ماه مبارک رمضان قرائت ادعیه، مناجات، سوگواری برای مولای متقیان امام علی (ع) را در بقاع متبرکه و امامزادگان داشته باشیم.

وی از اطعام‎دهی وعده سحری به بیش از 3 هزار نفر از محل موقوفات خبر داد و گفت: اطعام‎دهی به روزه‎داران در شب‎های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان انجام شده و می‎شود.

برگزاری مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان با حضور 10 هزار نفر در جوار امامزاده عبدالله (ع) گرگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه از محل موقوفات منطبق، اطعام‎دهی به روزه‎داران به شکل شایسته‎ای انجام شد، ابراز داشت: در شب 21 ماه رمضان هشت الی 10 هزار نفر در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان حضور داشتند که به بیش از 3 هزار نفر از محل موقوفات اطعام وعده سحر داده شد که این مراسم در شب 23 ماه مبارک رمضان نیز انجام می‎شود.

سلیمانی‎فرد گفت: در سایر امامزادگان شاخص نیز موقوفاتی که مقید به زمان و مکان نبوده برای اطعام‎دهی به روزه‎‎داران هدایت شدند که این رویکرد خوب در دستور کار امامزادگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول