اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل مذهبی:

شب‌های قدر قله‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود

کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب‌های قدر قله‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود و اگر کسی بخواهد این شب‌ها برایش شب‌های یادگاری و ماندگاری باشد، لازم است که بر ارتباط با خدا تمرکز کند.

شب‌های قدر قله‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان دارای قله‌ای است که این قله‌ها، شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم این ماه یعنی شبهای قدر است.

وی ادامه داد: شب‌های قدر به تعبیر من مثلث یا هرمی است که در راس آن خداوند قرار دارد و در هرم‌های دیگر آن انسان، نقش انسان، امام زمان (عج) و نقش امام زمان (عج) است.

کارشناس مسائل مذهبی درباره فضیلت شب‌های قدر افزود: اگر کسی بخواهد شب‌های قدر برایش شب‌های یادگاری و ماندگاری باشد، لازم است که بر ارتباط با خدا، معرفت خدا، توفیق صفات خدا و بالا بردن شناخت خودش نسبت به خدا تلاش کند.

وی متذکر شد: به همین دلیل در این شب‌ها دعای جوشن خوانده می‌شود، دعای جوشن یعنی اینکه یک هزار صفت از صفات خدا را بفهمیم و جزو وجود و زندگی خودمان قرار دهیم.

نیلی‌پور در پایان به آداب شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: یکی از آداب امشب توسل به امام زمان (عج) است، به عنوان واسطه فیض بین ما و خداوند متعال که اگر کسی بتواند خالصانه امام زمان (عج) را بشناسد و او را واسطه قرار دهد، یک راه میان‌بر بین او و خدا خواهد بود و با سرعت و شدت بهتر و بیشتری می‌تواند سلوک الی‌الله را داشته باشد، البته اگر ما خواسته باشیم اجابت دعا داشته باشیم، بایستی فرد صاف و پاکی باشیم.

انتهای پیام/2301/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول