اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

17 کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 17 کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده که آثار مستقیم و غیرمستقیم بر خشکسالی دارد.

17 کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه فروش عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیریت بحران آب استان اصفهان که در پژوهشگاه شاخص‌پژوه برگزار شد، اظهار کرد:در رویکرد مدیریت خشکسالی استان چند راهکار وجود دارد که یکی از آنها بهره‌گیری از نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه در خصوص پیدا کردن راهکارها و چالش‌ها در خصوص زاینده‌رود بود که در نهایت منجر به برگزاری 12 همایش در استان اصفهان شد.

وی با اشاره به اینکه درجه هوا نسبت به سال‌های گذشته دو درجه گرمتر شده است، افزود: در مدت یک هفته گذشته به مردم هشدار تردد در ساعات گرم روز با پوشش مناسب جهت جلوگیری از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: ناهنجاری‌های اقلیمی سبب از دست رفتن آب زاینده رود شده است و به دلیل عدم مدیریت یکپارچه این رودخانه پایداری خود را از دست داده است.

وی با بیان دلایل دیگر مبنی بر خشکی زاینده رود افزود: برداشت‌های بیش از حد، شرایط اقلیمی، تبدیل بارش برف به باران از جمله دیگر دلایل کمبود آب در استان اصفهان است.

شیشه فروش راهکارها و اقداماتی که تا کنون جهت رفع این معضل در استان انجام شده است را برشمرد و تاکید کرد: استقرار صنایع پاک در استان اصفهان، استفاده از تکنولوژی نوین در آبیاری و تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی ، از جمله اقدامات استان در راستای کمبود جبران آب در این خصوص بوده است.

وی اضافه کرد: تا کنون 40 درصد صرفه‌جویی در صنعت انجام شده است، ضمن اینکه طرح جامع آبیاری که توسط یک صد شهرداری از 104 شهرداری اصفهان را اجرا کردند و تنها 30 درصد از اراضی کشاورزی استان امسال تحت کشت قرار گرفت.

انتهای پیام/63007/ک20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول