اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه آمایش سرزمینی ورزش استان اصفهان:

کاش طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان ساخته نمی‌شد

مدیر پروژه آمایش سرزمینی ورزش استان اصفهان گفت: کاش طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان ساخته نمی‌شد و این سرمایه‌گذاری برای ساخت طبقه دوم این ورزشگاه صرف دیگر پروژه‌های ورزشی نیمه تمام این شهر می‌شد.

کاش طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان ساخته نمی‌شد

رسول نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سئوال من از مسئولان ورزش استان این است که چند مرتبه در سال تمام 75 هزار نفر صندلی‌های ورزشگاه نقش جهان قرار است پر شود.

وی تصریح کرد: شاید تنها در بازی‌های سپاهان با استقلال و پرسپولیس این ورزشگاه تا حدود 50 هزار تماشاگر را در خود جای دهد و در صورتی‌که فینال جام حذفی چند سال گذشته را مشاهده کرده باشید متوجه می‌شوید تنها 30 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند در حالی‌که طبقه نخست این  ورزشگاه 35 هزار نفر بیشتر گنجایش ندارد.

مدیر پروژه آمایش سرزمینی ورزش استان اصفهان ادامه داد: از نظر خروجی‌های ورزشی استان اصفهان در رتبه دوم پس از تهران قرار دارد و حتی 20 درصد مدال‌های بازی‌های آسیایی گوانگجو را داشتیم.

این مسئول تاکید کرد: خروجی‌های ورزش استان بسیار خوب است، اما زمانی که سرانه فضای ورزشی را بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که در جایگاه 23 کشور قرار داریم و من سئوالم از دوستانی که به دنبال ساخت طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان هستند این است که قرار است در سال چند مرتبه این ورزشگاه پر می‌شود.

نظری اضافه کرد: من قول می‌دهم که هیچگاه ظرفیت 75 هزار نفری ورزشگاه نقش جهان تکمیل نمی‌شود در صورتی‌ که پول ساخت طبقه دوم و ارزش افزوده که در آن سرمایه‌گذاری شده ما می‌توانستیم یک هزار سالن نیمه تمام ورزشی را در روستاها و شهرها به اتمام برسانیم و این پول را در مناطق کم بضاعت که با محدودیت دسترسی به اماکن ورزشی روبه‌رو هستند سرمایه گزاری کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی سازمان جهانی بهداشت سلامتی جسمانی قاعده اصلی سلامت روانی و نظام اجتماعی است که موجب شادی و نشاط مردم یک جامعه می‌شود، افزود: در صورتی‌ که ورزش همگانی را از ورزش حرفه‌ای جدا سازیم مشاهده می‌کنیم که پنج درصد ورزش استان را ورزش حرفه‌ای تشکیل می‌دهد و در کمال تاسف در استان خودمان تنها پنج درصد از مردم به ورزش می‌پردازند.

این کارشناس ورزشی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ادامه داد: چرا ما این پول ارزش افزوده ساخت طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان را و میلیاردها تومانی که در این مورد خرج شد را صرف ساخت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان نکردیم.

مدیر پروژه آمایش سرزمینی ورزش استان اصفهان تاکید کرد: صحبت من این است که چرا مسئولان ورزش استان این سرمایه‌گذاری را روی ساخت سالن‌های با دسترسی آسان در مناطق کم بضاعت ایجاد نکردند تا با ساخت زمین‌های روباز ورزش محله محور را احیا کنند.

‌نظری اضافه کرد: من به طور کامل موافق ساخت ورزشگاهی در خور شان مردم اصفهان هستم، اما زمانی باید به این سمت حرکت کنیم که زیر ساخت‌های ورزش همگانی را در حد بسیار بالایی رسانده باشیم ضمن اینکه این پروژه زمان بسیار زیادی نیز از مدیران گرفت.

وی متذکر شد: دغدغه ورزش استان نباید ساخت ورزشگاه نقش جهان باشد بلکه باید افزایش سرانه ورزشی استان و قرار گرفتن ورزش در سبد خانوارهای مردم اصفهان باشد به این دلیل که سلامت جسمانی موجب سلامتی در تمام لایه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر پروژه آمایش سرزمینی ورزش استان اصفهان در پایان اذعان داشت: من دارای دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی بوده و صحبت‌هایی که انجام می‌دهم با دلیل و مدرک است.

انتهای پیام/63020/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول