اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

جذب 250 حامی طی نخستین شب قدر در زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از جذب 250 حامی طی نخستین شب قدر در زنجان خبر داد.

جذب 250 حامی طی نخستین شب قدر در زنجان

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان به منظور بهره‌مندی از ظرفیت ماه رمضان و همچنین استفاده از مشارکت خیرین اقدام به اجرای طرح‌های مشارکتی در این ایام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال اکرام ایتام است، تصریح کرد: در نخستین روز از شب‌های قدر بیش از 250 حامی در حمایت از ایتام مددجوی کمیته امداد استان زنجان جذب شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه حامی‌یابی برای ایتام در خانه انفاق زنجان، دفاتر کمیته امداد در سطح استان و امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان انجام می‌شود، اضافه کرد: طرح اکرام ایتام با تاسی از سیره امیرالمومنین(ع) و در راستای ارائه خدمات بهتر به ایتام اجرایی می‌شود، از همین رو از حامیان و خیرین درخواست می‌شود، با مراجعه به پایگاه‌های حامی‌یابی امداد را در این امر حسنه یاری کنند.

وی در ادامه به جذب 300 حامی در 15 روز نخست ماه رمضان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همکاری مردم استان در راستای اجرای این طرح مطلوب بوده است.

حسینی مشارکت مردم استان در قالب طرح‌های محسنین، شفا، کوثر و ... را نیز مطلوب عنوان کرد و گفت: امید است تا پایان سال شاهد افزایش کمک‌های مردمی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مراکز نیکوکاری در طول ماه رمضان افزود: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) هفت مرکز نیکوکاری در استان زنجان افتتاح شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری امداد محله توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به آنان در محل سکونت، ترویج سنتهای حسنه اسلامی و توسعه مشارکتهای مردمی است، گفت: با توجه به برنامه پنج ساله توسعه در زمینه افتتاح مراکز نیکوکاری امداد محله امیدواریم تا پایان این برنامه در 50 درصد از محلات استان افتتاح مراکز نیکوکاری را داشته باشیم.

وی در ادامه به اجرای طرح جامع مسجدمحوری نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای استفاده از ظرفیت مساجد اجرایی می‌شود.

حسنلو با اشاره به اینکه این طرح به منظور عمل بر اساس منویات مقام معظم رهبری و لبیک به فرمایشات آن بزرگوار در راستای واگذاری امور مردم به خود آنها اجرایی می‌شود، افزود: سال گذشته در قالب طرح جامع مسجدمحوری با 143 مسجد تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد شد.

وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به خانواده‌های نیازمند با مشارکت هیئت امنای مساجد و معتمدین محل انجام شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب طرح جامع مسجدمحوری نیز اشاره کرد و گفت: پس از آغاز به کار این طرح یک میلیارد و 630 میلیون ریال کمک مردمی در سطح استان جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد در طول سال اشاره کرد و گفت: طرح کوثر در راستای تامین جهیزیه دختران در آستانه ازدواج، طرح رضوان در راستای تامین مسکن خانواده‌های مددجو، طرح ماعون به منظور اشتغالزایی مددجویان و طرح شفا نیز به منظور کمک به بیماران صعب‌العلاج که قادر به تامین هزینه‌های بیماری خود نیستند، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول