اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع):

سرنوشت رقم خورده در شب قدر تعلیقی است

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گفت: سرنوشتی که در شب قدر برای انسان رقم می‎خورد، قطعی نیست و تعلیقی است و تغییر شرایط ممکن است.

سرنوشت رقم خورده در شب قدر تعلیقی است

حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط‌نائینی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در شب قدر 2 یا 3 برنامه اساسی برای زندگی انسان مقدر می‎شود که بسته به شرایط وضعیت انسان است و به عنوان مثال می‎توانیم سلامتی داشته باشیم و یا به بیماری دچار شویم.

وی عنوان کرد: صدقه، دعا، فعالیت مثبت در تعیین سرنوشت  تأثیرگزار است، اما انجام این اعمال در شب قدر تأثیر بیشتری دارد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه اعمال این شب‎ها چند برابر محاسبه می‎شود، گفت: به عنوان مثال اگر انسان برای رفع بلا صدقه بدهد، اگر این صدقه را در شب قدر بدهد ارزش و ثواب آن به مراتب بیشتر است، یا اگر دعایی داشته باشیم برای آینده این دعا را در شب قدر انجام دهیم، تأثیر فراوانی دارد و آیه خیر من الف شهر نیز مصداق آن است.

این مسئول ادامه داد: ممکن است برخی سوال کنند آیا دعا بعد از شب قدر باز هم تأثیر دارد و یا درهای الهی به روی انسان بسته شده و ما محکوم یک برنامه هستیم و سرنوشت ما رقم خورده است، که باید تاکید کرد که ما محکوم قطعی این سرنوشت نیستیم، بلکه این سرنوشت تعلیقی است و تغییر شرایط ممکن است.

خطاط‌نائینی ادامه داد: تعلیقی به این معنا است، که قابلیت کم و زیاد شدن وجود دارد و به عنوان مثال اگر انسان به برخی اعمال ادامه دهد شرایط سختی دارد، اما اگر به گناه پایان دهد وضعیت او تغییر می‎کند.

وی در پایان اذعان داشت: شب قدر به عنوان لیله المبارک معرفی شده است و چه خوب است که اعمال انسان در این شب مثبت باشد تا سرنوشت خوبی برای او رقم بخورد.

انتهای پیام/63019/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول