اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان ولی عصر(عج) اراک صورت گرفت

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی عصب سه قلوی صورت

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر (عج) اراک از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی عصب سه قلوی صورت در این بیمارستان خبر داد.

انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی عصب سه قلوی صورت

محسن دالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: هفته گذشته بیماری به دلیل شدت درد در ناحیه صورت به بیمارستان ولی‌عصر (عج) مراجعه کرد و بعد از معاینات اولیه مشخص شد وی به بیماری عصب سه قلوی صورت مبتلا است.

وی تصریح کرد: امیرعلی یوسفی که پنج سال پیش به این بیماری مبتلا شده بود، به صورت دوره‌ای دچار درد شدیدی در ناحیه صورت می‌شد که این درد با آبریزش بینی و اشک همراه بود.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر(عج) اراک ادامه داد: این درد به شدتی است که بیمار احساس می‌کند به ناحیه‌ای از صورتش با میخ، خنجر و یا چاقو ضربه وارد می‌کنند، این درد به خاطر این است که ناحیه پیشانی، گونه و چانه در مسیر عبور عصب پنجم مغزی قرار دارد، این عصب حس درد و حرارت صورت را تامین می‌کند و به همین دلیل دردناک می‌شود.

دالوندی با بیان اینکه گاهی بیماران مبتلا به این درد را با استفاده از داروهایی که مشتق از داروهای صرع است، درمان می‌کنند، گفت: اگر درد با دارویی که دز بالایی دارد، درمان نشود بیمار باید تحت عمل جراحی قرار گیرد که در گذشته این عمل با بی‌حس کردن عصب سه قلو و کندن عصب‌ها همراه بود اما بعد از مدتی مجدداً درد به سراغ فرد می‌آمد و برگشت داشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برای درمان این بیماری روشی ابداع شد که شامل رفع فشار از روی عصب سه قلو زیر میکروسکوپ با عمل جراحی است که 80 درصد درد را از بین می‌برد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اضافه کرد: در این عمل مخچه باز شده و طی آن عصب سه قلو که از طریق سرخرگ و سیاهرگ به آن فشار وارد می‌شود، از این رگ‌ها جدا شده و حائلی بین آنها قرار می‌گیرد و از این طریق فشار از روی عصب سه قلو خارج می‌شود و درد از بین می‌رود.

دالوندی با بیان اینکه هنوز علت این بیماری به درستی شناخته نشده است، اظهار کرد: اظهارنظرهای مختلفی در مورد این بیماری وجود دارد و یکی از نظریه‌ها این است که ابتلا فرد به طومور و بیماری‌های دیگر منجر به بروز این بیماری می‌شود.

وی تاکید کرد: این عمل جراحی که بسیار سخت است، با موفقیت در بیمارستان ولی عصر (عج) انجام شد و هم‌اکنون بیمار در سلامت کامل قرار دارد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولی عصر (عج) اراک اضافه کرد: در حال حاضر نیروها، امکانات و تجهیزات خوبی در بیمارستان ولی عصر (عج) وجود دارد و عمل‌های بسیار سخت با موفقیت در این بیمارستان انجام می‌شود، اما این نوع عمل‌ها به درستی به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

انتهای پیام/87004/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول