اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر خبر داد

ایجاد 200 فرصت شغلی با زنبورداری در فریدون‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر گفت: شغل زنبورداری در فریدون‌شهر توانسته برای 200 نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد کند که با حمایت‌های مالی از سوی تعاونی‌ها این میزان می‌تواند افزایش پیدا کند.

ایجاد 200 فرصت شغلی با زنبورداری در فریدون‌شهر

علیرضا کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه استعداد بالقوه‌ای در زمینه اشتغال به زنبورداری در فریدون‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: پرورش زنبور عسل و نیز تولید عسل برای 150 نفر حرفه‌ای  و نیز در کل برای حدود 200 نفر اشتغال در شهرستان فریدون‌شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: در این راستا سال 85 و 86 زنبورداران از تسهیلات بنگاه اقتصادی زنبورداران بهره‌مند شدند و توانستند تولید عسل خوبی داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر با بیان اینکه گیاهان مرتعی در این شهرستان فراوان است، تصریح کرد: زنبورداران فریدون‌شهر به دلیل عدم استفاده از شکر در محصولات، دارای شهد طبیعی زنبور عسل و یک محصول ارگانیک هستند.

این مسئول در مورد صدور این محصول ادامه داد: عسل فریدون‌شهر به اصفهان، خوانسار و تهران صادر می‌شود.

کریمی در مورد پرورش زنبور عسل گفت: بین 40 تا 60 هزار کلونی مهاجر زنبور عسل در این شهرستان داریم که همین توسعه کلونی بیشتر سبب ایجاد اشتغال شده و نیز زمینه بهره‌برداری از سایر محصولات جدیدی همچون گرده، ژله، زهر زنبور عسل را فراهم می‌کند.

وی متذکر شد: البته زنبورداران مهاجری هستند که با تهیه شربت شکر تولید عسل می‌کنند و یا کارگاه‌هایی که بدون وجود زنبور عسل اقدام به تولید عسل می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر گفت: وجود همین مزاحمان زنبورداری و نیز نبودن تسهیلات برای جوانان در جهت ترغیب به شغل زنبور داری سبب کاهش اشغال در این شغل می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: پیشنهاد می‌شود در راستای حمایت مالی از طریق تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه توسعه زنبورداری از طریق نهادها، سرمایه ایجاد و شغل زنبورداری گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/63012/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول