اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور:

26هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور فعال است

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور گفت: در حال حاضر 26 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور فعال بوده و عمر اتوبوس‌ها در کلان‌شهر‌ها هشت سال و در شهر‌های موجود در سطح کشور نیز 10 سال است.

26هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور فعال است

محسن عرفان در حاشیه سفر خود به اصفهان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به کاهش کمک‌های دولتی به اتوبوس‌رانی‌ها اظهار کرد: طی دو سال گذشته هیچ اتوبوس دولتی به اتوبوس‌رانی‌های موجود در سطح کشور اختصاص داده نشده است.

وی به آلودگی‌های ناشی از فعالیت اتوبوس‌های موجود در سطح استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس‌های شهری فعال در سطح استان بین یک تا یک و نیم درصد از آلودگی‌های زیست محیطی موجود در اصفهان را تولید می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور با تاکید بر اینکه موتور‌های این اتوبوس‌ها یورو 2 و 3 است، تصریح کرد: همچنین طول عمر اتوبوس‌های شهری فعال در سطح استان نیز حداقل بین شش تا هفت سال است.

وی اضافه کرد: با توجه به این موارد اتوبوس‌های شهری فعال در سطح استان کم‌ترین آلایندگی را نسبت به سایر سوخت‌های مورد استفاده در اصفهان دارند.

عرفان با اشاره به تعداد اتوبوس‌های فعال در سطح کشور تاکید کرد: در حال حاضر 26 هزار دستگاه اتوبوس در سطح کشور فعال بوده و عمر اتوبوس‌ها باید در کلان‌شهر‌ها هشت سال و در شهر‌های موجود در سطح کشور نیز 10 سال است.

وی با بیان اینکه همچنین با توجه به تحریم‌های صورت گرفته و مشکلات اقتصادی موجود دولت اتوبوس جدیدی را در سطح شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها توزیع کند، افزود: اما سالانه حداقل باید سه هزار دستگاه اتوبوس از سیستم حمل و نقل عمومی کشور خارج شود و سه هزار دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی کشور شود.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور با تاکید بر اینکه اما در حال حاضر این موضوع در کشور محقق نشده است، گفت: کارخانه‌های تولید‌کننده نیز با توجه به تحریم‌های حاکم بر کشور نتوانسته‌اند تعهدات خود را انجام بدهند و تنها یک‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس را تحویل داده‌اند و افزایش نرخ ارز و دلار از مهم‌ترین دلایل عدم انجام تعهدات کارخانه‌های تولید‌کننده اتوبوس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در کارگروه ستاد سوخت که به دعوت کارخانه‌های تولید اتوبوس برگزار شد، مدیران این کارخانه‌ها اعلام آمادگی کردند که تمام نیاز‌های اتوبوس‌رانی‌ها را از نظر اتوبوس‌های دیزل درون‌شهری کشور را تأمین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز که تولید اتوبوس‌های یورو 4 از سوی دولت اعلام شده است، این کارخانه‌ها عنوان کرده‌اند که تولید اتوبوس‌های یورو 4 هزینه‌های سنگین و مضاعفی را به دنبال دارد.

عرفان با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع تولید اتوبوس‌های یورو 4 برای کارخانه‌های تولید‌کننده مقرون به صرفه نیست، ادامه داد: البته تولید اتوبوس‌های یورو 4 زمانی امکان‌پذیر است که تمام زیر‌ساخت‌ها برای فعالیت این اتوبوس‌ها در کشور وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها اتوبوس‌های یورو 2 و یورو 3 در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: تمام استاندارد‌های یورو 4 باید به منظور تولید اتوبوس‌های یورو 4 باید رعایت شود، اما در حال حاضر این استاندارد‌ها هنوز به صورت کامل رعایت نشده است.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور با بیان اینکه اتوبوس‌رانی‌ها در سال 1388 بالاترین خروجی را در زمینه حمل و نقل داشته است، اضافه کرد: در سال 1390 بالاترین ضریب اعتبار را دولت دهم به سازمان‌های اتوبوس‌رانی اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه البته دولت نیز طی سال‌های گذشته با مشکلاتی مانند عدم وجود نقدینگی و تحریم‌ها مواجه شده است، تاکید کرد: ضربه ناشی از تحریم‌ها نیز به تمام مجموعه‌های فعال در سطح کشور وارد می‌شود و اتوبوس‌رانی‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

عرفان با تاکید بر اینکه طی شش ماه گذشته طول عمر اتوبوس‌ها با شرط معاینه فنی از 10 سال به 15 سال افزایش یافت، افزود: در حال حاضر نیز این موضوع از طریق اتحادیه به اتوبوس‌رانی‌های فعال در سطح کشور اعلام شده است.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوس‌رانی‌های سراسر کشور به تعداد اتوبوس‌های فرسوده موجود در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع حدود هشت هزار دستگاه اتوبوس موجود در سطح کشور باید نو‌سازی شوند.

انتهای پیام/63004/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول