اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان کردستان عنوان کرد

اکران و نقد و بررسی فیلم «بچه‌های خیابان» در سنندج/ تجلیل از «فریدون ملک‌ محمدنژاد»

رئیس حوزه هنری استان کردستان از نقد و برسی فیلم بچه‌های خیابان در سالن شماره یک پردیس سینما بهمن سنندج خبر داد.

اکران و نقد و بررسی فیلم «بچه‌های خیابان» در سنندج/ تجلیل از «فریدون ملک‌ محمدنژاد»

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در ادامه اکران فیلم‌های مطرح ایران و جهان در سنندج، فیلم «بچه‌های خیابان» ساخته «نانی لوی» را در سنندج مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان همچنین اضافه کرد: در این برنامه از سال‌ها تلاش فریدون ملک محمدنژاد در عرصه سینمای استان تجلیل خواهد شد.

وی بالا بردن سطح توان فیلمسازان استان در راستای تقویت نقاط قوت و آشنایی با روش کار فیلمسازان موفق ایران و جهان از اهداف اکران و نقد و بررسی فیلم‌های برتر جهان در سنندج است.

مرادی خاطرنشان کرد: فیلم «بچه‌های خیابان» ساخته «نانی لوی» محصول 1989 کشور ایتالیا است که ساعت 17:30 روز پنج‌شنبه دهم ماه جاری با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه اکران و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: این جلسه در سالن شماره 1 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار و در نظر است به واسطه سال ها فعالیت و تلاش هنرمند با اخلاق سینمای کردستان « فریدون ملک محمدنژاد » در ابتدای برنامه به صورت ویژه از خدمات این هنرمند بدون ادعای عرصه سینما تجلیل به عمل آید.

فیلم «بچه‌های خیابان»‏ فیلمی درام/ موزیکال با تم اجتماعی است که در اواخر دهه شصت تولید شد و برای اولین بار با تلاش‌های ملک محمدنژاد در تالار فرهنگ سنندج به نمایش درآمد.

فریدون ملک محمدنژاد متولد 1329 سنندج از همان اوان کودکی شور و شوق فراوانی به سینما داشت تا اینکه در سال 1354 با حضور در دانشسرای هنر اداره فرهنگ سابق به عرصه خدمت در سینما وارد شد و از همان ابتدا با ابتکارات و قوه خلاقه وافری که داشت زمینه آشنایی هنرجویان این دانشسرا را به سینما فراهم نمود.

وی در سال 1366 با تأسیس دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج تا سال 1368 در این انجمن به عنوان اولین مدیر انجمن سینمای جوانان سنندج به کار مشغول شد و زمینه تربیت هنرمندان توانمندی را در عرصه فیلم و عکس فراهم کرد.

ملک محمدنژاد در شهریورماه سال 1369 با گشایش تالار فرهنگ سنندج مدیریت این تالار را برعهده گرفته و تا سال 1383 که این مکان به منظور ساخت و ساز تخریب شد به مدت 14 سال با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و دیگر شرکت‌های پخش فیلم برترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان را به نمایش گذاشت که با استقبال بسیار فراوان مردم روبرو می‌شد.

«فریدون ملک محمدنژاد»، آفریدون سینمای کردستان که با خدمات ارزنده‌ای که به هنر سینما و علاقه‌مندان این هنر در سنندج نمودند خاطرات و روزهای خوشی را برای این هنر صنعت پرقدرت در اذهان مردم خلق نمود که نکوداشت این زحمتکش کمترین کاری است که می‌توان انجام داد.

انتهای پیام/79002/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول