اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهمنامه بین آتش‌نشانی و شهرداری کرج صورت می‌گیرد

هر شهروند یک آتش‌نشان

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با معاونت فرهنگی و اجتماعی این دستگاه خدمت‌رسان تفاهمنامه آموزشی امضا کرد تا از این طریق میزان ایمنی و سلامت شهروندان را در شهر ارتقاء ببخشد.

هر شهروند یک آتش‌نشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، ترویج و توسعه اصول ایمنی از جمله برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج است که از این منظر با اهداف و برنامه‌های کلان و ذاتی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مبنی بر آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی، پیوند می‌خورد.

اگر چه برگزاری دوره‌های آموزشی به تنهایی می‌تواند شهروندان را برای به کارگیری بهتر موارد ایجاد امنیت در شهر مهیا کند لیکن بسترسازی مناسب برای این امر از نکاتی است که می‌تواند از طریق مجریان امر که پیش از این در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی از سابقه‌ای غنی برخوردار بوده‌اند به خوبی انجام گیرد.

از این رو انعقاد تفاهمنامه توسط این سازمان با معاونت فرهنگی، می‌تواند منجر به تعاملی مفید برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه ایمنی شهروندان و رسیدگی به مناطقی شود که اصول شهروندی و آموزش فرهنگ شهروندی در این مناطق صورت نگرفته و یا کمتر به آن پرداخته شده است.

*ضریب ایمنی در شهر ارتقا می‌یابد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اعلام اینکه انعقاد این تفاهمنامه در راستای ادامه همکاری‌ها طی سال‌های اخیر بوده است، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر همکاری و تعامل مثبتی میان دو بخش صورت گرفته و سازمان آتش‌نشانی با هدایت معاونت فرهنگی و اجتماعی اقدام به ارائه آموزش‌های ایمنی در مناطق مختلف شهر کرده است که نتیجه آن افزایش ضریب ایمنی در کلانشهر کرج بوده است.

حاجعلی فرجامی معرفی کارشناسان آموزشی با همکاری اداره آموزش آتش‌نشانی را از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج به منظور اجرای مفاد تفاهمنامه منعقد شده میان این بخش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز مسئولیت ایجاد فضا و بسترسازی برای برپایی این دوره‌های کوتاه مدت آموزشی را به عهده دارد.

فرجامی خاطرنشان کرد: طبق مفاد این قرارداد مشترک همکاری، دوره‌های مختلف آموزش ایمنی در فرهنگسراها، مساجد، مدارس و ادارات و دستگاه‌های بخش خصوصی و دولتی به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی از آموزش‌ها در قالب اردوهای آموزشی به شهروندان ارائه خواهد شد که از این منظر می‌توان به اثرگذاری بیشتر آموزش‌ها امید داشت چراکه تجربه نشان داده است، آموزش در حین تفریح همواره دارای کارکردی بیشتر و موثرتر بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج ارائه آموزش به خانوارهای ساکن در مجتمع‌های بالای 40 واحد مسکونی را به دلیل اهمیت موضوع و احتمال سرایت خطر از یک واحد به دیگر واحدها و نیز ضرورت آماده‌سازی ساکنان این مجتمع‌ها با موارد بحران، ضروری ارزیابی کرد و بیان داشت: امید است با اجرای این تفاهمنامه به آرمان سازمان آتش‌نشانی کرج مبنی بر تحقق شعار هر شهروند، یک آتش‌نشان دست پیدا کنیم.

این مسئول همچنین از ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از 1500 نیروی داوطلب زن و مرد در قالب برپایی این دوره‌ها طی سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: در پایان این دوره‌ها به تمامی افرادی که موفق به کسب نمرات مناسب در آزمون‌های کتبی و عملی شوند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود؛ بر این اساس این افراد در جرگه آتش‌نشانان داوطلب به شمار می‌آیند.

درب تعاملات درون سازمانی گشوده شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج نیز این همکاری را یکی از تعاملات خوب درون دستگاهی برای شهرداری کرج خواند و افزود: چنین تعاملاتی که با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و با هدف آماده‌سازی شهروندان برای مقابله با خطرات احتمالی و بحران‌های طبیعی انجام می‌گیرد، باید به عنوان الگو در دیگر مناطق و سازمان‌های شهرداری کرج توسعه یابد.

مصطفی رضاحسینی گفت: این طرح که از ابتدای مردادماه جاری به اجرا در آمده است با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده در خصوص میزان آشنایی شهروندان با اصول ایمنی صورت گرفته و جامعه هدف آن در وهله نخست شهروندان ساکن در مناطق 12گانه شهرداری کرج است.

رضاحسینی یادآور شد: طی سال‌های اخیر نیز این همکاری میان دو نهاد مذکور صورت گرفته بود که با استقبال گسترده شهروندان مواجه شد که این امر یکی از دلایل انعقاد تفاهمنامه جدید و ادامه همکاری میان دو سازمان آتشنشانی و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج به شمار می‌آید.

گفتنی است سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه این روند همکاری با دیگر دستگاه‌های مستقر در کرج و در راستای برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش، آموزش 20 هزار دانش‌آموز از 200 مرکز آموزشی را در برنامه تابستانی خود قرار داده است که این طرح از ابتدای تابستان به صورت برگزاری اردوهای آموزشی برقرار شده است.

انتهای پیام/2302/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول