اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید مخالفان بحرینی بر مسالمت آمیز بودن جنبش مردم/ لزوم پایان گزینه امنیتی

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی بر ماهیت مسالمت آمیز جنبش مردمی در این کشور و دیدگاه خود در خصوص راهکار سیاسی فراگیر تاکید کردند و خواهان پایان گزینه امنیتی، آزادی زندانیان و عدالت و برابری شدند.

تاکید مخالفان بحرینی بر مسالمت آمیز بودن جنبش مردم/ لزوم پایان گزینه امنیتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی همچنین تاکید کردند که جنبش مردمی مسالمت آمیز است و برخورد در کشور نیستند.

احزاب و جمعیت‌های مخالف بحرینی در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر جمعیت وفاق ملی اسلامی افزودند که آنها به علت جنبش سیاسی خود تهدیدات جدی آشکار و پنهان دریافت کرده‌اند.

عبدالنبی سلمان دبیرکل جمعیت تریبون ترقیخواه در بیانیه‌ای در آغاز این کنفرانس مطبوعاتی گفت: احزاب و جمعیت‌های مخالف تحولات اخیر بحرین بویژه تلاش برای بازارگرمی درخصوص راهکار امنیتی (رژیم) در برخورد با اوضاع را بررسی کردند.

وی گفت: این وضعیت تاکید بر اصول و مبانی ثابت ملی مخالفان در حمایت از وحدت ملی و جلوگیری از تبعیض و پایبندی به مسالمت آمیز بودن جنبش مردمی و جلوگیری از هرگونه خشونت از هر طرفی که باشد، را ایجاب می‌کند.

سلمان گفت: ما همچنین تاکید می‌کنیم که گفت‌وگوی جدی و با محتوا که به نتایج مورد توافق منجر شود، راه درست حل بحران سیاسی کشور است.

وی گفت: مخالفان 24 توصیه را مطرح کرده‌اند که نخستین توصیه، نیاز ضروری کشور به یک طرح سیاسی بزرگ است به گونه‌ای که تشکیل یک حکومت دموکراتیک را به همراه داشته باشد. همخوانی همه قوانین و اقدامات با منشورهای بین‌المللی، برقراری عدالت و برابری بین شهروندان، احترام به حقوق بشر و تکثر گرایی، جرم دانستن اهانت یا خدشه به اعتقادات و برخورد نکردن با شهروندان به علت عقاید یا نژاد یا رویکرد سیاسی آنها، وجود آزادی اندیشه و بیان و عقاید، اجازه برگزاری تظاهرات و تحصن و تجمع در هر جایی براساس معاهدات بین‌المللی، اعمال اراده ملت به عنوان منشا قدرت و بیان این اراده از طریق انتخابات آزاد از جمله توصیه‌های دیگر می‌باشد.

سلمان خواستار توقف فوری گزینه امنیتی، آغاز فوری اجرای واقعی همه توصیه‌های گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی و اجرای توصیه‌های نشست ژنو و همه توصیه‌های گزارش‌های بین‌المللی و در صدر آن بازخواست همه ناقضان حقوق بشر و توقف سیاست فرار از مجازات شد.

وی بر ضرورت آغاز فوری یافتن راهکار سیاسی و تدوین نقشه راه روشن و صادقانه برای آغاز مرحله انتقالی به منظور گذار به سمت ایجاد یک کشور دموکراتیک واقعی تاکید کرد.

سلمان همچنین خواستار توقف فوری سیاست اعطای تابعیت به خارجی‌ها و بازگرداندن تابعیت به 31 شهروند بحرینی سلب تابعیت شده شد.

برچیده شدن همه موانع نظامی و ایست و بازرسی‌های امنیتی در خیابان‌ها، توقف محاصره مناطق و یورش به خانه‌ها و بازداشت افراد، بازگرداندن بیکاران به مشاغل خود و آزادی همه زندانیان سیاسی زن و مرد از دیگر خواسته‌هایی بود که سلمان در این کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد.

وی همچنین خواستار تلاش برای اصلاح دستگاه‌های مختلف قضایی همراه با ضرورت رسیدگی جدی به پرونده‌های شهدا، شکنجه شدگان و سایر پرونده‌های لاینحل شد.

مجلس ملی بحرین در پایان جلسه فوق العاده روز یکشنبه خود برای تعدیل قانون به اصطلاح مبارزه با تروریسم درخصوص شماری از توصیه‌ها به توافق رسید.

ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات در شهر منامه، تشدید مجازات‌ها و اعمال حالت فوق العاده و سلب تابعیت و برخورد با جمعیت‌های سیاسی از جمله این توصیه‌ها است.

شاه بحرین از همه مراجع ذیربط خواست تا برای اجرایی کردن این توصیه‌ها در سریعترین زمان ممکن از طریق کانال های قانونی اقدام کنند.

رژیم بحرین از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده و وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید علیه فعالان و معترضان را پیش از فرا رسیدن 14 اوت [23 مرداد] آغاز کرده و به خانه‌های مردم یورش و افراد را بازداشت می‌کند. مردم بحرین از هم اکنون خود را برای تظاهرات روز 14 آگوست [23 مرداد] آماده می‌کنند.

جنبش « تمرد بحرین» خواستار حضور گسترده مردم در تظاهرات روز 14 آگوست شده‌ است. این روز با استقلال بحرین از استعمار انگلیس نیز مصادف است. بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول