اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

روز قدس، روز اتحاد و اتفاق سیاسی معنوی جهان اسلام است

امام جمعه بیجار گفت: روز قدس، روز اتحاد و اتفاق سیاسی معنوی جهان اسلام است.

روز قدس، روز اتحاد و اتفاق سیاسی معنوی جهان اسلام است

حجت‌الاسلام علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: روز قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) آن رهبر بیداردل و امام بت‌شکن است که با تبر ابراهیمی هیمنه پوشالی استکبار آمریکا و صهیونیسم را به خطر انداخت.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص نامیدن آخرین جمعه رمضان به عنوان روز قدس، تصریح کرد: امام خمینی(ره) اسرائیل را غده سرطانی نامیدند، امروز هم نه تنها ملت مسلمان ایران، بلکه هیچ ملت آزاده‌ای در جهان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و استکبار جهانی نیز باید بداند که ما همواره پشتیبان ملت فلسطین خواهیم بود.

حجت‌الاسلام مرادی اضافه کرد:  حضرت امام خمینی(ره) برای اینکه مسلمانان فراموش نکنند که قدسی برای مسلمین جهان  بوده و مورد تجاوز و غصب دشمنان قرار گرفته همه ساله مسلمین جهان اسلام  آخرین جمعه ماه رمضان را  به عنوان روز قدس گرامی می‌دارند.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس در سراسر جهان خاطرنشان کرد: اهمیت روز قدس بر کسی پوشیده نیست به گونه‌ای که حتی کشورهایی که ولو حکومتشان اسلامی نیست همچون کشورهای آمریکایی و اروپایی در کنار کشورهای آسیایی در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

وی گفت: مسلمانان برای اینکه به اثبات برسانند قدس غصب شده و سرزمین فلسطین به تاراج رفته است در خیابان‌ها حضور یافته و ندای سرزمین فلسطین جزء پیکره اسلام است را سر می‌دهند.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه امسال این روز بزرگ با توجه به بیداری اسلامی از اهیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: امسال با توجه به بیداری اسلامی که در خاورمیانه اتفاق افتاده و شیطنت‌هایی که استکبار جهانی از خود بروز داده است روز قدس و شرکت در راهپیمایی هم در کشور ایران اسلامی که مردمان غیورش همواره حماسه آفریده، از مظلومین جهان دفاع کرده و علیه ظالم فریاد زده‌اند همانند کشورهای دیگر باید جلوه‌ای خاص داشته باشد.

وی با اشاره به احیاء موضوع مسئله فلسطین توسط حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام راحل همزمان با قیام نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران با عنوان کردن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس نهضت بیداری جهان اسلام را بنیاد نهاد و اکنون بعد از 32 سال ثمرات آن مشاهده می‌شود۔

روز قدس، نقطه عطفی در حماسه‌سازی ملت ایران است

مرادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: روز قدس، روز همه مسلمانان جهان، روز همبستگی و همدلی است، روزی است که نقطه عطفی در حماسه‌سازی سیاسی ملت ایران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم درباره روز قدس گفت: روز قدس نباید فراموش شود مردم ایران اسلامی که با روحیه حماسی خود از آغاز انقلاب تاکنون پشتیبان اسلام همچون حضور در تمامی صحنه‌ها بار دیگر همت خود را در روز قدس و شرکت در راهپیمایی نشان داده و غیرت دینی خود را به اثبات خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  روز قدس روز اسلام است گفت: ایرانیان بار دیگر جهانیان را برای تماشای غیرت دینی خود فرا می‌خوانند و اقشار مختلف مردم برای شعار مرگ بر آمریکا و صهیونیست به میدان خواهند آمد و در نهایت صلابت شعار غیرت‌مندی را سر خواهد داد زیرا روز قدس مهم‌ترین روز اسلام است.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه در روز قدس ملت شریف ایران با حضور در  راهپیمایی مراتب نفرت و انزجار خویش را از اسرائیل غاصب نشان خواهد داد خاطرنشان کرد: بی‌شک اتحاد و انسجام ملت‌های اسلامی در شرایط کنونی دارای ضرورتی انکارناپذیر است و آزادی قدس شریف می‌تواند مهم ترین محور اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی باشد.

وی در پایان اظهار کرد: تنها راه برای مقابله با استکبار اتحاد و یکپارچگی مسلمانان بویژه سران کشورھای اسلامی است و با اتحاد و یکپارچگی مسئله فلسطین حل خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول