اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

شب قدر شب بازخوانی کتاب اعمالمان است

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شب قدر شب بازخوانی کتاب اعمال ما بوده و شبی است که باید با یک اندیشه نوین و یک هدف جدید به سوی حضرت حق حرکت جسمی و روحی را آغاز کنیم.

شب قدر شب بازخوانی کتاب اعمالمان است

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شب‌های قدر اظهار داشت: همانگونه که قرآن شب قدر را توصیف می‌کند، شب قدر بهتر از هزار ماه است و شب قدر فرصتی برای بازگشت به سوی حضرت دوست است.

وی افزود: در سیره صالحان هنگامی که حیات معنوی آن‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم بیدار باش آن‌ها برای عبودیت فقط به لیالی قدر و به ماه مبارک رمضان خلاصه نمی‌شود بلکه تمام شب‌های یک سال را اولیای خدا بیدار می‌مانند تا شب قدر و شب نزول قرآن بر اهل زمین بر آن‌ها مکشوف شود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: شب قدر نه فقط شب نزول و عرفان قرآن است بلکه همه کتب آسمانی بر انبیا در این شب با عظمت نازل شده است.

وی عنوان کرد: شب قدر تنها به ما مسلمانان اختصاص ندارد بلکه همه بشریت باید شب قدر را شب مهم و سرنوشت‌ساز تقدیر خویش بدانند.

رضوی‌مهر اظهار داشت: کسانی که اهل درایت، منطق و شریعت‌ هستند می‌دانند شب قدر شبی است که طبق استعداد و قابلیت هر کس خداوند رزق و روزی معنوی و مادی آن شخص و مایحتاج او را معین می‌کند.

وی تصریح کرد: هزاران هزار نیاز بشری در شب قدر توسط ملائکه خدا و روح‌الامین و جبرئیل بر امام عصر عرضه می‌شود پس چه نیکو است در چنین شبی مطالعه علمی، تفکر، اندیشه‌سازی اسلامی و مطالعه کردن در مسائل بنیادی اسلام را در رأس امور قرار دهیم.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مجالس پند و اندرز اهل بیت (ع) بهترین مجالس مصالحه است یعنی اگر کسی بر منبر خطابه رفت از اسلام و احکام اسلام، عقاید دین و اخلاق سخن بگوید.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: شب قدر شب انس با قرآن بوده و شبی است که خداوند بر بشریت لیاقت داد تا با کلام نورانی حق آشنا شود؛ این‌که ما در شب قدر قرآن بر بالای سر می‌گذاریم به معنی این است که کلام حق ما فوق همه چیزهایی است که ما تصور می‌کنیم.

وی یادآور شد: قرآن کتاب قانون الهی است و کتاب قانون الهی در پیش اهل زمین و آسمان از منزلت، جایگاه و فضیلت بالایی برخوردار است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در شب قدر نباید نیازمندان، فقرا و تهی‌دستان را فراموش کرد؛ شب قدر شب مناجات، نجوا و شب سخن گفتن عاشق و معشوقه است.

وی عنوان کرد: شب قدر شب بازخوانی کتاب اعمال ما بوده و شبی است که باید با یک اندیشه نوین و یک هدف جدید به سوی حضرت حق حرکت جسمی و هم روحی را آغاز کنیم.

رضوی‌مهر افزود: خداوند در 70 آیه از آیات کتاب خویش مومنان را به سوی دعا سوق می‌دهد و می‌فرماید اگر دعا نکنید به شما دعا نمی‌کنم و باید از فرصت این شب به بهترین شکل و شیوه بهره گرفت.

انتهای پیام/2258/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول