اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

نبود مدیریت یکپارچه مشکل بزرگ شهرها است

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری مشکل بزرگ شهرها است که بادی برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

نبود مدیریت یکپارچه مشکل بزرگ شهرها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروان بهرامی ظهر امروز در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر مریوان با اشاره به اینکه وظایف این حوزه با دو مقوله در ارتباط است اظهار کرد: شوراها و شهرداری‌ها دو بخشی هستند که با این معاونت در ارتباط هستند.

وی وظایف بخش شهرداری‌ها را در امور شهری تمامی پروژه‌ها و دستاوردهای شهری امور پرسنلی، نوع کمک‌ها به شهرداری، نظارت بر پروژه و کل مجموعه شهرداری عنوان کرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان تصریح کرد: در بحث شوراها نیز وظیفه این معاونت، نظارت بر عملکرد اعضا، بودجه و مصوبات است.

بهرامی با بیان اینکه در بحث اعتبارات و بودجه سرفصل‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: از ابتدای سال 90 تاکنون نزدیک به 2 میلیارد تومان به شهرداری مریوان کمک شده است.

وی در خصوص وظایف و اختیارات شوراهای شهر به اختیارات قانونی شوراها در 34 بند از قانون اشاره کرد و گفت: در خصوص انتخاب شهردار نیز باید تمامی مصوبات در کمیته انطباق قرار بگیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان تصریح کرد: این معاونت در انتخاب شهردار برای شهرها دخالت نخواهد کرد، اما قطعا در این زمینه کمک های لازم را ارائه می‌دهد.

بهرامی با بیان اینکه دغدغه اعضا در زمینه حل مشکلات شهرها قابل تقدیر است، گفت: اعضای شورا حق هیچ گونه دخالتی در عزل و نصب اعضای شهرداری را ندارند.

وی با برشمردن برخی دیگر از باید و نباید‌های حوزه کاری اعضای شوراهای شهر گفت: هیچ نوع معامله در حوزه شهرداری و دهیاری نیز صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان تأکید کرد: دارایی‌های شورا باید در خدمت همه باشد و ما به عنوان ناظر آنها را بررسی خواهیم کرد.

بهرامی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی تشریح و تبیین وظایف برای شوراهای استان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: شوراها باید برنامه و ایده روشنی برای فعالیت در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید اولویت در انجام فعالیت‌ها با مسائل مهم باشد خاطرنشان کرد: ضروری است در این زمینه از اصحاب فکر و اندیشه به عنوان مشاور استفاده کنید.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان مشکل اساسی شوراها را عدم وجود مدیریت یکپارچه واحد شهری عنوان کرد و گفت: اعضای شوراها باید با دستگاه‌ها تعامل مناسبی داشته باشند.

بهرامی شوراها را بازوی اجرایی شهرداری دانست و تصریح کرد: باید همکاری تنگاتنگ و سازنده‌ای بین این دو مجموعه برای رسیدن به اهداف مشترک وجود داشته باشد.

وی با گلایه از اینکه نگرش وارد کردن بخش خصوصی در پروژه‌ها جا نیفتاده است اظهار کرد: ضعف‌هایی در ساختار بوده که باید این مسائل برطرف شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با اذعان به اینکه در کار فرهنگی نسبت به برخی استان‌ها عقب هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ساختار اقتصادی شهرها درست شود ساختار فرهنگی نیز بهبود خواهد یافت.

بهرامی در پایان خواستار همدلی و همراهی اعضای شورا با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهرستان و استان برای انجام بهتر وظایف و خدمت رسانی به مردم شد.

انتهای پیام/79012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول